به گزارش ایرنا از سازمان حج و زیارت،‌ سعید اوحدی با اشاره به تظاهرات وسیع در بغداد طی روز گذشته(شنبه) و وارد آمدن خسارت به برخی اماکن این شهر افزود:
بطور قطع این موضوع پروازهای زائران به بغداد را با چالش مواجه می کند، البته به خانواده ها و بستگان زائران اعلام می کنیم که درمورد زائران خود نگرانی نداشته باشند و این مسائل فقط در شهر بغداد اتفاق افتاده است.
وی ادامه داد: با هماهنگی شرکت هواپیمایی تصمیم گرفتیم پروازهای عتباتی که از امروز(یکشنبه) قرار بود به مقصد فرودگاه بغداد انجام گیرد را به نجف منتقل کنیم تا زائران با مشکل مواجه نشوند، با توجه به اینکه تمامی راه های ورودی بغداد بسته شده است.
رئیس سازمان حج و زیارت همچنین افزود: با توجه به ایام سوگواری شهادت امام موسی کاظم(ع) و ممنوعیت تردد کاروان ها به کاظمین، کاروان های سازمان حج پس از ایام سوگواری برای زیارت به کاظمین اعزام خواهند شد.
وی ادامه داد: بدلیل ازدحام جمعیت عزاداران و مشتاقان زیارت امام کاظم(ع) از شهرهای مختلف عراق در کاظمین و نیز برخی مسائل امنیتی که در سال های گذشته رخ داده بود و پیشگیری از بروز مشکلات، از امروز تا دو روز بعد از سالروز شهادت امام کاظم(ع) اعزام های کاروان های سازمان حج و زیارت به کاظمین قطع می شود و زائرانی که در این ایام به سفر عتبات اعزام می شوند، زیارت کاظمین در ایام بعد از سوگواری امام کاظم(ع) در برنامه سفر آنان گنجانده می شود.
اوحدی به مشتاقان زیارت عتبات توصیه کرد، با توجه به اینکه تنها کاروان های تحت نظر سازمان حج و زیارت و دارای مجوز از این سازمان دارای قرارداد تأمین امنیت با دولت عراق و پوشش امنیتی هستند، از سفر به عراق با کاروان های غیرمجاز خودداری کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.