به گزارش خبرگزاری به نقل از سپاه قم، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی در مراسم بزرگداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در حسینیه ثارالله ستاد سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) قم برگزار شد، با بیان اینکه امروز در موقعیت بسیار ممتازی از تاریخ قرار داریم، اظهار داشت: مقدمات تبیین فرهنگ و معارف اسلامی طی سال‌های متمادی به تدریج فراهم شده تا امروز در جهان افراد زیادی حاضر به شنیدن آن باشند.

وی افزود: معارف اسلام و مکتب اهل بیت(ع) آنقدر پر محتوا و غنی است که مردم در اقصی نقاط جهان عاشقانه حاضرند برای آموختن آن سختی مسافرت و طی نمودن هزاران کیلومتر را متحمل شوند.

عضو جامعه مدرسین حوزه گفت: سال‌ها پیش که من به بلژیک سفر کرده بودم در این کشور اروپایی مسلمانانی از کشورهای شمال آفریقا بودند که بزرگ‌ترین آرزویشان درس خواندن فرزندانشان در حوزه علمیه قم بود.

وی همچنین با اشاره به سفر حدود ۲۰سال پیش خود به چند کشور آمریکای جنوبی، تصریح کرد: در کشور آرژانتین جلسه‌ای بود که من در آن سخنرانی کردم و وقتی جلسه تمام شد یک پیرمرد کشیش مسیحی با چشمانی اشک بار به نزدم آمد و گفت جلسه بعدی سخنرانی شما کجاست؟ که این سخن این فرد کشیش برای من بسیار غیر منتظره و کاملا دور از انتظار بود.

آیت الله مصباح یزدی با تأکید بر ضرورت اهتمام جدی روحانیان، طلبه‌ها و فضلای حوزه‌های علمیه برای نشر و ترویج اسلام در جهان اظهار کرد: در آرژانتین مردم این کشور علاقه زیادی به آموختن احکام اسلام داشتند، ولی چون هیچ استاد و معلمی وجود نداشت که به آن‌ها اسلام را بیاموزد یک فرد یهودی کلاس اسلام‌شناسی دائر کرده بود، تا به مسیحیان این کشور در قبال گرفتن پول اسلام را یاد بدهد، که این نکته بسیار قابل تاملی است.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: هرکس که بندگی خدا را کند به مقام قرب الهی می‌رسد و برکاتی نصیبش می‌شود که خدا خاص این افراد قرار داده است و یکی از برکاتش این است که به وجود این بنده جامعه ایده آلی تشکیل می‌شود که در آن باورهای اسلامی آموزش داده می‌شود و ارزش‌های اسلامی مورد تربیت و دلبستی قرار می‌گیرد.

مقام معظم رهبری نسخه کامل و جامع امام خمینی(ره)

وی با بیان اینکه نمونه عینی بنده واقعی خدا، حضرت امام خمینی(ره) می‌باشد که انقلاب اسلامی توسط ایشان پایه‌گذاری شد و جهان را تحت تأثیر خویش قرار داد و اظهار داشت: اگر کسانی امام را ندیدند و یا ایشان را درک نکردند می‌توانند نسخه کامل امام را در وجود مبارک مقام معظم رهبری ببینند، چرا که ایشان تمام ویژگی‌های امام راحل(ره) را دارند. و می‌توان نور، عزت، صفا، عطوفت، محبت، خیرخواهی، دلسوزی، گذشت، حلم و سعه صدر امام را در ایشان به وضوح دید.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به اینکه باید انسجام و تناسب در جامعه اسلامی رعایت شود، گفت: هر کس باید نقش خود را در جامعه به خوبی ایفا کند و ما باید ببینیم کجای این مجموعه اسلامی هستیم و چه وظیفه‌ای بر عهده گرفتیم و در جهت ایفای این نقش چه ارتباطی با اجزای متناظر خود داریم. اگر این را درست درک کنیم و درست به وظیفه خود عمل کنیم این مجموعه بدون عیب و نقص اداره می‌شود و هر جایش یک ساز نمی‌زند.

وی با بیان اینکه نباید خودمان یا نهادمان یا مجموعه‌ای که در آن هستیم را بر دیگران امتیاز بدهیم و سعی نکنیم آن‌ها را تضعیف و علیه‌شان تبلیغ کنیم و چون دستمان می‌رسد نگذاریم بودجه به آن‌ها برسد، گفت: امروز افراد مختلف از هزاران فرسخ آن طرف‌تر به ایران سفر می‌کند تا اسلام را یاد بگیرند، ولی ما در اسلام بزرگ شدیم ولی برای اینکه پول بدست بیاوریم از آمریکا دنباله روی می‌کنیم.

حفاظت علمای اسلامی از عقیده و آرمان جامعه

حجت الاسلام سید حسن اکبری، نماینده ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) نیز در این مراسم با بیان اینکه علمای اسلامی از عقیده و آرمان جامعه اسلامی در برابر کسانی که در گردنه جهل کمین کردند، حفاظت می‌کنند، افزود: اگر امروز از شخصیت‌های برجسته و ممتازی همچون علامه شهید مطهری تکریم به عمل می‌آید بیش از همه به این خاطر است که آن‌ها چراغ پرفروغی را پیشاپیش راه ما روشن کردند تا ضمن بهره‌مندی از آن مسیر راه خود را به سوی خداوند آنچنان که به معنای واقعی کلمه است، پیدا کنیم.

در پایان این مراسم با حضور فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) از مقام علمی و فقهی آیت الله مصباح یزدی تجلیل به عمل آمد.

۱۱ تا ۱۷ اردیبهشت ماه به نام هفته عقیدتی - سیاسی در سپاه نامگذاری شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.