به گزارش خبرنگار مهر، علی ربیعی در مراسم روز جهانی کارگر که صبح امروز در مجموعه مپنا استان البرز برگزار شد، اظهار کرد: جامعه کارگری به خوبی و درستی تلاش دولت در راستای برون رفت از وضعیت ناگوار را تشخیص می دهد.

وی افزود: خوشبختانه در دولت کنونی شعار سه جانبه گرایی شامل اجماع سازی، گفتگو و مشارکت در تصمیم گیری شکل گرفته که این مهم نقطه مطلوبی در سطح کشور محسوب می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه جامعه کارگری به نظام و انقلاب اسلامی همواره وفادار بوده و هست، افزود: به عنوان نماینده کارگران به خوبی بر مسائل این قشر اشراف داشته و واقف هستیم.

ربیعی تصریح کرد: باید با تلاش و همتی مضاعف اشتغال موجود در جامعه را حفظ کرد و وضعیت معیشت و تولید را بهبود بخشید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه باید کارآفرینان نحیف را حمایت کرد، گفت: به فکر نیروی کار جدید هستیم از طرفی تقویت مسیر بیمه اجتماعی برای اجرای طرح سلامت نیز از جمله امور حائز اهمیت است و در دستور کار محسوب می شود.

وی بیان کرد: بهبود وضعیت کودکان کار و تربیت و تقویت حس مسولیت اجتماعی برای تحقق خرد جمعی نیز از دیگر برنامه های در دستور کار وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی محسوب می شود.

ربیعی با تاکید بر اینکه خوشبختانه در جلسه شورای اشتغال تصمیمات خوبی اتخاذ شده است، اظهار کرد: راهبرد دولت راهبرد بنیادی در رشد اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه در نظر داریم تامین اجتماعی از صندوق کارپردازی خارج و این صندوق محلی برای تامین امنیت بازنشستگان و کارگران شود، افزود: بر اساس طرح بیمه سلامت ۱۰میلیون کارگر حاشیه کشور بیمه شدند و باید به این مطلب نیز اشاره کرد که بیمه حاشیه نشین ها برای زندگی این افراد بسیار موثر است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به طور حتم به گونه ای عمل خواهیم کرد که جامعه کارآفرین و کارگری آسیب ندیده و رشد داشته باشند.

ربیعی با اشاره به اینکه کار شایسته و مطلوب از جمله مهمترین شعارهای این وزارتخانه محسوب می شود، بیان کرد: کارگران بالقوه کشور در انتظار شغل هستند که این امر مدنظر ما قرار دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.