به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی امروز ۱۲ اردیبهشت‌ماه در مراسم بزرگداشت شهید مطهری در فریمان اظهار کرد: امروزه باید با استفاده از وسایل ارتباط جمعی روزآمد بود و با زبان روز سخن گفت؛ همچنین نیازی که در جامعه وجود دارد را باید در نظر گرفت. شهید مطهری توانست هم به روز سخن بگوید و هم مبانی را حفظ کند.

وی خاطرنشان کرد: تعریف عالم تنها این نیست که فردی خوش‌حافظه باشد، اگر می‌گوییم آیت الله مطهری عالم بود یعنی فقه در جان و سرشتش جای گرفت نه این‌که او فقط فرمول را آموخت، شهید مطهری حکمت نظری و عملی را توامان داشت.

رئیسی یادآور شد: برخی صاحب‌نظر هستند اما بصیرت ندارند ولی شهید مطهری هم صاحب بصر و هم صاحب نظر بودند؛ این گونه افراد در جامعه بسیار قیمتی و بسیار ارزشمند هستند.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: جایگاه معلم و کسی که آموختن و تربیت را در جامعه به عهده دارد مقام انبیایی است. این جایگاه را در میان بزرگان دین و حضرت ثامن الحجج(ع) به خوبی می‌بینیم. همان گونه که امام رضا(ع) از فرصت تربیت و تعلیم شاگردان خود استفاده کرده‌اند و انسان‌های اندیشمندی را در مکتب خود پرورش دادند.

وی علم و دانش را ضرورت جامعه امروز دانست و خاطرنشان کرد: اگر علم و دانش در تمام بخش‌های جامعه توسعه پیدا کند دیگر نیازی به این و آن نخواهیم داشت. نسل جدید باید بداند که دانش از مهمترین ابزارهای فعلی برای توانمند ساختن کشور است.

رئیسی گفت: همه باید بدانند که اگر مدنیتی در غرب وجود دارد مدیون آموخته‌های انبیایی و به ویژه مدیون تمدنی است که از ناحیه مسلمانان ظهور پیدا کرد و این مدنیت که امروز نصیب آنان شده در پرتوی دین اسلام است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: موفقیت کسانی که در سپاه، بسیج و نیروهای مسلح مستقر هستند در این است که ترفند دشمن را بشناسند و‌ کاملا بتوانند آن ‌را رصد کنند که البته این مسئولیت در جبهه فکری و فرهنگی دشوارتر و پیچیده‌تر است.

وی ادامه داد: در جنگ نرم شناخت دشمن، نوع دشمنی و تهدید از جایی که می‌خواهد نسبت به فکر و اندیشه و قلب جوان نفوذ کند، امری ضروری است. البته این امر موضوع بر عهده مرزبانان فکری و فرهنگی جوان ما در حوزه و دانشگاه است.

رئیسی با اشاره به اینکه دشمن‌ستیزی فرع بر دشمن‌شناسی است، گفت: ابتدا باید دشمن را شناخت سپس متناسب با آن اقدام لازم را به عمل آورد، شهید مطهری در سنگر دشمن‌شناسی، نوع دشمنی‌های فکری و فرهنگی را شناخت و متناسب با آن قلم در دست گرفت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.