داود زارعیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تفاهمنامه همکاری در دست تهیه است تا با امضای آن نحوه همکاری مخابرات ایران با شرکت مخابرات کره جنوبی روشن شود.

وی خاطرنشان کرد: تفاهمنامه مذکور با هدف استفاده از توان و ظرفیت شرکت های بخش خصوصی کره جنوبی برای توسعه شبکه مخابراتی کشور تدوین و امضا خواهد شد.
زارعیان به همکاری این شرکت با شرکت مخابرات کره جنوبی در سال گذشته برای اجرای پروژه هوشمند سازی شهر قم اشاره کرد و گفت: امضای تفاهمنامه همکاری ذکر شده روند اجرای این پروژه و سایر پروژه ها را سرعت خواهد بخشید.
سخنگوی شرکت مخابرات ایران گفت: پروژه های توسعه ای این شرکت با بهره گیری از توان شرکت های خارجی اجرا خواهد شد.
به گزارش ایرنا، «پارک گئون هی » رئیس جمهوری کره جنوبی فردا (دوشنبه) در سفر به تهران با حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت وگو خواهد کرد.
این نخستین سفر رئیس جمهوری کره جنوبی به ایران از زمان برقراری روابط سیاسی میان دو کشور است.
هیات عالی رتبه اقتصادی و تجاری رئیس جمهوری کره جنوبی را در این سفر همراهی می کنند.
بر پایه آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، در سال ۲۰۱۵ حجم کل مبادلات تجاری دو کشور پس از کاهش به سبب تحریم ها، به چهار میلیارد و ۲۸۵ میلیون دلار رسید که حجم واردات ایران از کره جنوبی چهار میلیارد و ۳۵ میلیون دلار و صادرات به آن کشور ۲۵۰ میلیون دلار بود.
پلاسما، محصولات آهنی و فولادی و ابزارهای ممزوج با آهن یا فولاد، گوشی تلفن همراه، اجزا و قطعات یخچال، لاستیک، قطعات ترمز خودرو، کاغذ و مقوا و اجزا و قطعات ماشین های رختشویی مهمترین کالاهای وارداتی ایران از کره جنوبی به شمار می رود.
بوتان، پروپان، هیدروکربورهای غیرحلقوی، سرب تصفیه شده، روی غیرممزوج، پلاسما و فرآلدهید پلی اتیلن مهمترین محصولات صادراتی ایران به این کشور است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.