به گزارش اقتصادنیوز، همزمان با سفر رئیس جمهوری کره جنوبی به ایران تعدادی از مقامات این کشور نیز به ایران آمده‌اند و در حال مذاکره با مسوولان ایرانی در بخش‌های مختلف هستند.


در همین مورد اولین همکاری اقتصادی ایران و کره جنوبی امروز امضاء شد.

امروز نخستین یادداشت تفاهم همکاری نفتی ایران و کره جنوبی میان شرکت ملی صادرات گاز ایران و شرکت گازکره جنوبی (KOGAS) امضا شد.

نخستین یادداشت تفاهم همکاری نفتی ایران و کره جنوبی را صبح امروز (یکشنبه، ١٢ اردیبهشت ماه) علیرضا کاملی و سیونگ هو لی، رئیس شرکت گاز کره جنوبی (کوگس) امضا کردند.

آن طور که شانا گزارش داده، صادرات گاز ایران به صورت ال ان جی، بازار گاز، انتقال تجربه ها در زمینه تعاملات گازی محور اصلی این یادداشت تفاهم بوده است؛ شرکت گاز کره جنوبی در سال ١٩٨٣ میلادی تاسیس شده است و از شرکت‌های اصلی واردکننده ال ان جی در جهان به شمار می‌رود.

در همین زمینه، وزیر زمین، امور زیربنایی و حمل و نقل کره جنوبی از امضای ٢٠ میلیارد دلار توافقنامه با ایران همزمان با سفر رئیس جمهوری این کشور به ایران خبر داد.

کانگ هو این صبح امروز (یکشنبه، ١٢ اردیبهشت ماه) پس از دیدار با بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان این که امضای این اسناد همکاری فضا را برای توسعه همکاری‌های ایران و کره جنوبی فراهم می‌کند، افزود: فرصت‌های زیادی برای همکاری با ایران وجود دارد که ما قصد داریم از این فرصت‌ها و بازار ایران استفاده کنیم و در این باره بیشتر فعالیت کنیم.

وی با اشاره به این که ایران با جمعیت ٨٠ میلیونی و برخورداری از منابع مختلف همچنین بهره مندی از موقعیت جغرافیایی ویژه به عنوان پلی ارتباطی میان آسیا و اروپا، جایگاه مهمی دارد، تصریح کرد: کره جنوبی به اهمیت این جایگاه آگاه است و قصد دارد از این جایگاه در توسعه همکاریهای دو کشور بهره جوید.

بر این اساس، دیدار حسن روحانی، رئیس جمهوری با پاک کوئن های، رئیس جمهوری کره جنوبی فردا (دوشنبه، ١٣ اردیبهشت ماه) انجام می‌شود و این نخستین سفر رئیس جمهوری کره جنوبی به ایران از زمان برقراری روابط سیاسی میان دو کشور است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.