به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان تهران، مسلم بیان اضافه کرد: کارشناسان این اداره کل در سال گذشته از ۴۰۰ آسانسور فعال و قدیمی در دستگاه های دولتی و مراکز عمومی، بازرسی کردند که در نتیجه آن مشخص شد فقط هشت آسانسور منطبق با استاندارد است.

وی ادامه داد: مطابق قوانین و مقررات باید علاوه بر تعمیرات، نگهداری ماهانه توسط شرکت های نصاب مجاز، هر ساله بازرسی ادواری توسط شرکت های بازرسی تائید صلاحیت شده به درخواست بهره برداران برای آسانسورها انجام تا اطمینان کامل از ایمین و عملکرد آنها حاصل شود.
بیات اضافه کرد: در بازرسی های انجام شده از این آسانسورهای معیوب، نواقص مشخص و مراتب به اطلاع مدیران و بهره برداران رسانده شده است که متاسفانه با وجود تذکرات و اخطارهای کتبی و شفاهی به مدیران این مراکز و ارگان ها، فقط تعداد اندکی درصدد رفع نواقص آسانسورهای خود برآمدند و همچنان آسانسور ناایمن بسیاری از این مراکز فعال هستند.
وی تاکید کرد: با توجه به حفاظت از ایمنی و سلامتی شهروندان ناگزیریم در صورت اقدام نکردن این مراکز برای تائید ایمینی آسانسور خود، آسانسورهای آنها را پلمب کنیم.
مدیرکل استاندارد استان تهران، مراکز دارای آسانسور معیوب که تاکنون به اخطارهای مکرر این اداره کل توجه نکرده اند را به شرح زیر اعلام کرد:
دانشگاه های علوم پزشکی شهید بهشتی، علامه طباطبایی، تربیت مدرس، صنعتی شریف، الزهرا، بیمارستان های نجمیه، لقمان حکیم، آرش، ضیائیان، دی، طالقانی، میلاد، ساسان، مرکز درمانی مهدیه، وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اقتصادی و دارایی، مراکز و نهادهای عمومی و اجرایی شامل سازمان اسناد، کتابخانه ملی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، صندوق بازنشستگی، سازمان هلال احمر، فرودگاه مهرآباد و پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.