به گزارش ایسنا، آیت‌الله دری نجف‌آبادی در جلسه شورای اداری استان اقتصاد مقاومتی را فرصتی طلایی جهت خدمت به پیشرفت جامعه دانست و گفت: نمایندگان منتخب با توجه به شرایط منطقه و حضور داعش باید با قدرت بیشتری جهت حل مشکلات در صحنه خدمت به جامعه حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل استان مرکزی بیان کرد: با پایان یافتن انتخابات مجلس شورای اسلامی همه مسئولین و سازمان‌ها باید جهت حفظ و گسترش ظرفیت‌ها و بهره‌گیری از فرصت‌ها برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: باید با پیگیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی بودجه استان مرکزی از کل کشور به صورت عادلانه تامین شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: بخش عمده‌ای از مطالبات و درآمدها در تهران است و آمار دقیقی در این رابطه در دست نیست و نیاز است که مسئولین استانی این موضوع را پیگیری کنند.

وی با تاکید بر افزایش صادرات افزود: با اقدامات زیربنایی باید موجبات ایجاد اشتغال و کاهش فقر را در جامعه مهیا کرد، متاسفانه در حال حاضر شاهد اختلاف طبقاتی در جامعه هستیم و رفع این مشکل باید از اهداف مورد نظر باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: در انتخاب مدیران استانی حتی‌الامکان به جای بهره‌گیری از نیروهای مهاجر و مسافر از نیروهای سخت‌کوش و ماندگار استان بهره گرفته شود.

آیت‌الله دری نجف آبادی به فرصت پنج ساله‌ اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اشاره و بیان کرد: باید از این فرصت نهایت استفاده را ببریم و از امکانات موجود بیشترین بهره‌برداری را داشته باشیم.

وی همچنین به لزوم ارتقای کیفیت صادرات تاکید و کیفیت صادرات را آبروی کشور دانست و بیان کرد: محقق شدن توسعه صادرات با افزایش کیفیت محصولات ارتباط مستقیم دارد، باید برای این منظور برنامه‌ریزی دقیقی صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی همچنین توجه به فرهنگ را در تعامل با کشورها مهم دانست و افزود: یکی از راه‌های ارتباط با کشورها راه فرهنگ است، ما فرهنگی غنی داریم و باید با اقدامات فرهنگی داشته‌های خود را به جهان معرفی کنیم.

آیت‌الله دری نجف آبادی توجه به صنعت گردشگری را لازم دانست و افزود: پتانسیل‌های گردشگری مطلوبی در استان مرکزی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: صنعتی بودن استان مرکزی یک فرصت است و با حل مشکلات این حوزه باید به پیشرفت صنایع کمک شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی به لزوم هشیاری در مقابل مکر دشمنان تاکید کرد و افزود: دشمن از راه‌های مختلف قصد نفوذ به کشور را دارد، نباید فریب فضاهای خاکستری را خورد و باید هشیارانه عمل کنیم.

آیت‌الله دری نجف آبادی در بخشی دیگر از سخنانش معضلات و ناهنجاری‌های اجتماعی را یادآور شد و افزود: حاشیه‌نشینی، طلاق، کودکان و زنان بی‌سرپرست و به تاخیر افتادن سن ازدواج از جمله معضلات اجتماعی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بر لزوم مبارزه با فقر تاکید و بیان کرد: حمایت از نیازمندان و ایتام باید مد نظر قرار گیرد و برای مبارزه با فقر باید تولید و بهره‌وری را افزایش داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.