به گزارش خبرگزاری فارس، تیرباران یک پلیس زن توسط طالبان در ولایت تخار، برجا گذاشتن ۱۸ کشته و زخمی بر اثر درگیری ۲ فرمانده محلی در بلخ، کشته شدن معاون رهبر داعش در افغانستان و پاکستان در ننگرهار، زخمی شدن فرماندار علی آباد قندوز در کمین طالبان، کشته شدن یک فرمانده مشهور طالبان در لوگر، و بازداشت قاتل رئیس دادستانی هرات مهم‌ترین رویدادهای امنیتی امروز افغانستان است.

تیرباران یک پلیس زن توسط طالبان در ولایت تخار

یک خانم سرباز پلیس در بخش‌های فرمانداری درقد ولایت تخار از سوی افراد طالبان تیر باران شد.

به گزارش فارس، نور محمد حکیمی، فرمانده امنیتی تخار گفت: طالبان شب گذشته حوالی ساعت ۱۲:۰۰ شب در منطقه نور خیل فرمانداری درقد آمده و این خانم را با ضرب گلوله به قتل رسانده است.

حکیمی گفت که این قضیه به دلیل خصومت‌های شخصی انجام شده است.

وی گفت: علت این است که این زن در گذشته همسر یکی از افراد طالبان بوده و سپس با یک سرباز پلیس ازدواج کرده و اکنون طالبان این زن را به قتل رسانده است.

گفته می شود که افراد طالبان این خانم را ساعت ۱۲:۰۰ شب گذشته از خانه‌اش بیرون کشیده و با ۳ گلوله او را کشته است.

برجا گذاشتن ۱۸ کشته و زخمی در اثر درگیری ۲ فرمانده محلی در بلخ

شب گذشته بر اثر درگیری بین ۲ فرمانده محلی در روستای باختر در فرمانداری کشنده با ساکنان این روستا دستکم ۱۸ نفر کشته و زخمی شده است.

این افراد پس از حمله به مردم از این منطقه فرار کرده‌ و بخشی از این منطقه را آتش زده است.

به گزارش فارس، گزارش‌های تایید نشده از این منطقه حاکی است که اختلافات و درگیری این فرماندهان بر سر زمین بوده است.

کشته شدن معاون رهبر داعش در افغانستان و پاکستان در ننگرهار

سخنگوی پلیس ولایت ننگرهار اعلام کرد که «عبدالله» معاون رهبر گروه داعش در فرمانداری «اچین» کشته شد.

به گزارش فارس، «حضرت حسین مشرقی وال» امروز اعلام کرد که این عضو ارشد گروه داعش در حمله هوایی نظامیان خارجی در ننگرهار کشته شده است.

مشرقی وال گفت که عبدالله معاون رهبر گروه تروریستی داعش برای افغانستان و پاکستان بود.

همچنین ریاست عمومی امنیت ملی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که فرمانده ارشد گروه طالبان به نام «محمد رحیم» در عملیات ویژه نیروهای امنیت ملی در فرمانداری «خوشی» ولایت لوگر کشته شد.

ریاست عمومی امنیت ملی در ادامه این بیانیه افزوده است که در این عملیات ۲ تن از افراد این فرمانده طالبان با تعدادی سلاح و مقدار زیادی مهمات بازداشت شدند.

زخمی شدن فرماندار علی آباد قندوز در کمین طالبان

به گزارش فارس، مقام های امنیتی ولایت قندوز در شمال افغانستان می گویند که فرماندار على آباد این ولایت با یک محافظش در کمین طالبان زخمی شده‌اند.

جنگل باغ گفت یک راکت به خودرو فرماندار على آباد اصابت کرد که در نتیجه فقیریار با یک محافظش زخمی شدند.

محمد قسیم جنگل باغ، فرمانده امنیتی امنیه قندوز گفت: امروز زمانی که فقیریار از فرمانداری به طرف شهر قندوز جهت حضور در یک جلسه در حال حرکت بود در منطقه انگور باغ این شهر هدف حمله طالبان قرار گرفته است.

جنگل باغ گفته که اکنون وضعیت سلامت فرماندار على آباد قابل قبول است.

در همین حال یکى از نزدیکان فقیریار گفته که او از ناحیۀ پا زخمی شده و به دلیل نبود امکانات مداوا از شفاخانه ولایتى به شفاخانۀ اردو در فرودگاه قندوز منتقل شده است.

کشته شدن یک فرمانده مشهور طالبان در لوگر

اداره عمومی امنیت ملی افغانستان اعلام کرده که یک فرمانده مشهور طالبان در درگیری با نیروهای این اداره در بخش‌‌های ولایت لوگر کشته شده است.

به گزارش فارس، گفته می شود که این فرمانده با نیروهای امنیت ملی در بخش‌‌های فرمانداری خوشی ولایت لوگر درگیر شده است

این اداره گفته است که این فرمانده مشهور گروه طالبان محمد رحیم نام داشت و پیش از این در فعالیت‌های تروریستی و تخریبی بوده است.

در نتیجه درگیری مسلحانه، فرمانده محمد رحیم کشته شده و ۲ تن افرادش به نام‌های محمد علم و محمد ولی همراه با ۲ قبضه کلاشینکوف، یک قبضه راکت انداز و یک دستگاه خودرو بازداشت شده‌اند.

افسر سابق پلیس، قاتل رئیس دادستانی هرات

فرمانده پلیس هرات اعلام کرد که قاتل دادستان هرات که هفته گذشته در مقابل منزل خود ترور شد در گذشته یک افسر پلیس بوده است.

به گزارش فارس، مجید روزی روز یکشنبه اعلام کرد که پلیس ۶ ساعت پس از ترور سمیع الدین رهین؛ «خسرو» مشهور به «رامین» را با یک فرد دیگر دستگیر کرد و آنان در بازجویی‌های اولیه به جرم خویش اعتراف کردند.

روزی اضافه کرد که خسرو در گذشته افسر پلیس مبارزه با مواد مخدر استان هرات بود که هفته گذشته رئیس دادستانی هرات را در مقابل منزلش هدف گلوله قرار داده و به قتل رساند.

در نوار ویدئویی که پلیس هرات منتشر کرده، متهمان اعتراف می‌کنند که قرار بود در قبال ترور رئیس دادستانی ۲۰۰ هزار افغانی دریافت کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.