به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه عربستانی عکاظ، «قربانقلی بردی‌ محمداف» رئیس جمهوری ترکمنستان امروز در سفری رسمی و در راس یک هیات عالی رتبه وارد ریاض پایتخت عربستان شد و با ملک سلمان دیدار کرد.

مقام ها و مسئولان عالی رتبه ریاض نیز در دیوان پادشاهی با رئیس جمهوری ترکمنستان دیدار کردند.
دو طرف در این دیدار قرار است درباره مناسبات و همکاری های دو جانبه گفت و گو و رایزنی کنند.
عربستان و ترکمنستان در سال ۱۹۹۲ میلادی روابط دیپلماتیک خود را برقرار کردند و سفارت عربستان در سال ۱۹۹۷در عشق ‏‌آباد و سفارت ترکمنستان در سال ۲۰۰۸ در ریاض افتتاح شد.
قربانقلی بردی ‌محمداف رئیس جمهور ترکمنستان در سال 2007 میلادی نخستین سفر خارجی خود را از عربستان سعودی آغاز کرد و در جریان این سفر موافقت نامه هایی درباره همکاری بین ریاض و عشق آباد امضا شد که در واقع آن سند به عنوان سرآغاز روابط و همکاریهای بین 2 کشور به ثبت رسید.
ترکمنستان که در زمره یکی از جمهوری های استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی محسوب می شود، علاوه بر داشتن منابع نفتی قابل ملاحظه، از لحاظ ذخائر گاز طبیعی نیز در میان پنج کشور برتر جهان قرار دارد.
با وجود آنکه بخش عمده ای از منابع درآمدی ترکمنستان از طریق صدور گاز تامین می شود، با این حال این کشور به سبب فقدان خطوط لوله صادراتی و اختلاف میان کشورهای حاشیه دریای خزر پیرامون وضعیت قانونی این دریاچه نفت خیزـ در بهره گیری از ذخائر نفت و گاز خود موفق نبوده است.
ترکمنستان پیشتر نیز توافقت نامه هایی در زمینه های مختلف اقتصادی با عربستان امضاء کرده است.
به عقیده کارشناسان سعودی ها که با مشکلات بسیاری در داخل و خارج از کشورشان از جمله کسری بودجه شدید و گرفتاری در باتلاق یمن مواجه هستند، سعی دارند با برقراری روابط با کشورهای مختلف و گسترش مناسبات اقتصادی و سیاسی خود با این کشورها،‌ ضمن تشکیل یک ائتلاف منطقه ای در زمینه های سیاسی و اقتصادی، به نوعی خود را نیز از برخی مشکلات که ناشی از اتخاذ سیاست های نادرست در این کشور است،‌ برهانند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.