به گزارش ایرنا، علی بعیدی مفردنیا روز یکشنبه در مراسم معارفه مدیرکل جدید گمرک بازرگان اظهار کرد: گمرک جمهوری اسلامی ایران در عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری و حمایت از بخش تولیدات داخلی از صادرات کالاهایی که به افزایش تولید در کشور کمک می کند، حمایت جدی خواهد کرد.
وی از افزایش 120 درصدی درآمد گمرکات خبر داد و افزود: راه اندازی سامانه گمرکی از اقدامات اساسی در گمرک بوده است که با راه اندازی این سامانه ارائه اطلاعات بین گمرک و انبارها به صورت الکترونیکی صورت می گیرد.
بعیدی همچنین تکمیل سامانه جامع امور گمرکی و اجرای پنجره واحد مجازی و فیزیکی در گمرک برای بهبود فضای کسب و کار، استفاده از فناوری های نوین و سیستم های اطلاعاتی پیشرفته، ارائه آمار و اطلاعات دقیق و درج در تارنمای گمرک ایران، متمرکز کردن سامانه ها و به روز کردن فناوری، راه اندازی کارشناسی متمرکز و بررسی اسناد در گمرک، اصلاح وضعیت مدیریت ریسک و پرداخت الکترونیکی از اقدامات گمرک ایران در سال جاری ذکر کرد.
وی اضافه کرد: گمرک ایران آماده همکاری با تمامی سازمان ها در جهت ارتقای سطح معیشت مردم است.
حجت الاسلام ایوب رنجبری امام جمعه ماکو نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت گمرک بازرگان به عنوان بزرگ ترین مرز زمینی کشور گفت: نبود مدیریت واحد از مشکلات اساسی این گمرک بوده و باید برای توسعه ورود و خروج کالا و کامیون ها فعالیت آن افزایش یافته و روان سازی شود.
پرویز تقوی ناظر گمرکات استان آذربایجان غربی هم با بیان اینکه گمرک بازرگان به عنوان بزرگترین گمرک زمینی کشور، نقش اساسی در رشد و توسعه این منطقه دارد، گفت: همکاری مسئولان و همکارن جهت یاری مدیرکل جدید گمرک بازرگان در امور محوله ضروری است.
در ادامه این مراسم نادر انصاریان به عنوان مدیرکل جدید گمرک بازرگان معرفی و از تلاش های توحید آذربد مدیرکل سابق تقدیر شد.
گمرک بازرگان بزرگ ترین واحد گمرک زمینی کشور در شمال استان آذربایجان غربی واقع شده و نقش بسیار مهمی در صادرات و واردات دارد.
گمرک های مرزی استان آذربایجان غربی شامل مرز زمینی پلدشت و بازرگان در شمال، رازی و سرو در مرکز و مرز تمرچین در جنوب استان است که تمرچین با کشور عراق و پلدشت با جمهوری خودمختار نخجوان جمهوری آذربایجان هم مرز بوده و سه مرز بازرگان، سرو و رازی دروازه عبور و مرور و تجارت با کشور ترکیه است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.