به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری «یونهاپ» همچنین در گزارش ورود خانم «پارک گئون هی» به فرودگاه مهرآباد در جریان نخستین سفر یک رئیس جمهوری کره جنوبی به ایران، این سفر را تاریخی و با هدف گسترش روابط سیاسی و تجاری توصیف کرد.
این خبرگزاری همچنین سفر نخستین رهبر بانوی غیرمسلمان به ایران را از دیگر جنبه های تاریخی این سفر برشمرد.
یونهاپ در گزارش خود، بخشی از گفت و گوی اختصاصی پارک با روزنامه ایران را برجسته کرد که رهبر کره جنوبی در آن، هدف از این دیدار را ورود به فصل جدید از روابط دو کشور و توسعه روابط دو جانبه در سال های پیش رو عنوان کرده است.
این گزارش افزود که با برداشته شدن تحریم ها، ایران به یک بازار نویدبخش برای فعالیت های تجاری بدل شده است و کره جنوبی (به عنوان چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا) قصد همکاری نزدیک با ایران را خواهد داشت.
یونهاپ بار دیگر تاکید کرد که ایران دارای بزرگترین ذخایر گاز جهان و چهارمین ذخایر نفتی دنیا است و کره جنوبی نمی تواند یک چنین شریک بزرگی را در عصر توسعه اقتصادی نادیده بگیرد.
هم اکنون هیاتی متشکل از 236 نفر از مسئولان بزرگترین شرکت های کره ای و صاحبان صنایع بزرگ این کشور، پارک را در سفر به ایران همراهی می کنند.
پارک قرار است فردا (دوشنبه) با دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران دیدار و در زمینه توسعه روابط تجاری دو کشور گفت و گو کند.
رئیسان جمهوری دو کشور در این دیدار علاوه بر توسعه روابط دوجانبه، تحولات منطقه ای و بین المللی را نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهند داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.