به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از ژنو، در این بیانیه آمده است: این سازمان از افزایش حملات گروه تروریستی بوکوحرام در بسیاری از مناطق نیجریه که به آواره شدن میلیون ها نفر منجر شده است، ابراز نگرانی می کند. آنچه اکنون بیش از هر چیز دیگر این آوارگان را تهدید می کند نه بوکوحرام، بلکه وضعیت نابسامان اسکان آنها است.
«آوارگان نیجریه که طی سالهای گذشته به مناطق شمال شرقی این کشور کوچ کرده اند، از یک سو با خطر بوکوحرام و از سوی دیگر با معضل گرسنگی دست و پنجه نرم می کنند.»
براساس آمار رسمی ،فقط حدود ۱۰ درصد از ۲ میلیون نفری که از سال ۲۰۰۹ میلادی به صورت آواره و مهاجر در نیجریه زندگی می کنند، موفق شدند در اردوگاه های مهاجران اقامت یابند.
این در حالی است که در ارودگاه آوارگان نیز مواد غذایی کافی و مناسبی در اختیار ساکنان آن قرار نمی گیرد.
به گفته مسئولان سازمان بین المللی مهاجران، امکانات در این اردوگاه ها به حدی اندک است که غذایی بسیار کمی در اختیار ساکنان اردوگاه ها قرار می گیرد.
از سوی دیگر 90 درصد دیگر آوارگان نیز که موفق نشده اند در اردوگاه ها اسکان یابند، برنامه غذایی مستمری ندارند و با خطر گرسنگی مواجه هستند.
تروریست های بوکوحرام مدتی است که حملات خود به مناطق شمالی نیجریه افزایش داده اند و موجی از ترس و وحشت را میان ساکنان این مناطق به وجود آورده اند.
نیجریه و کشورهای همسایه این کشور (چاد، نیجر، کامرون و بنین) سال گذشته توافق کردند که ارتشی متشکل از 8 هزار و 700 نظامی، پلیس و پرسنل غیرنظامی را برای نبردی گسترده تر با بوکوحرام و تحت حمایت اتحادیه آفریقا ایجاد کنند.
بوکوحرام که فعالیت های تروریستی اش را به رسمی از سال ۲۰۰۹ در نیجریه آغاز کرد، علاوه بر اشغال بخش های وسیعی از مناطق شمال شرقی این کشور به کشورهای نیجر و کامرون نیز حمله کرده است.
تاکنون بیش از 13 هزار نفر در حملات تروریستی این گروه کشته شده اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.