به گزارش ایسنا، علی قربانی با اشاره به اینکه دبیرخانه دائمی جشنواره رویش به مشهد منتقل شد، اظهار کرد: در ساختار جشنواره‌های حوزه هنری دبیر اجرایی و دبیر هنری تعریف شده است که دبیر هنری وظیفه انتخاب آثار و داوری آن ها و امور محتوایی جشنواره را برعهده دارد و برگزاری جشنواره بر عهده دبیر اجرایی است.

وی با بیان اینکه بخش اجرایی جشنواره رویش به خراسان رضوی سپرده شده است، افزود: مهم‌تر از واگذاری بخش اجرایی جشنواره به حوزه هنری خراسان رضوی، این است که از این دوره به بعد، دبیرخانه دائمی جشنواره به مشهد منتقل و حوزه هنری خراسان رضوی متولی آن می‌شود.

دبیر سابق جشنواره رویش در پاسخ به اینکه دبیری هنری جشنواره بر عهده کیست، تأکید کرد: اعلام فراخوان جشنواره، دریافت و داوری آثار تماماً در مشهد انجام می‌شود و در بحث امور محتوایی جشنواره با تهران هماهنگ خواهد شد،‌ علاوه بر اینکه درخصوص دبیری هنری جشنواره هنوز تصمیم‌گیری نشده است.

قربانی در پاسخ به علت خروج جشنواره رویش از مشهد گفت: شاید تصور این بود که اگر جشنواره به تهران منتقل شود، در بعد ملی‌ دیده و گستره جشنواره بیشتر می‌شود؛ شاید جشنواره هرچند در مشهد ملی بود اما استانی‌تر به آن نگاه می‌شد و معتقد بودند تهران به علت مرکزیت داشتن هم به لحاظ رسانه‌ای، هم مخاطبین و هم هنرمندان برای بهتر دیده شدن بهتر باشد؛‌ هرچند از این بعد در مواردی موفق و در برخی موارد ناموفق بودیم.

وی درباره علت بازگشت جشنواره رویش به مشهد تصریح کرد: جشنواره رویش می‌توانست در شهرهای دیگر هم برگزار شود اما چون خاستگاه جشنواره مشهد بود و وجود شریف امام رضا(ع) به روح جشنواره کمک بسیاری می‌کرد، گزینه اول مشهد بود. بنابراین با حوزه هنری خراسان رضوی مذاکره کردیم و چون مطالبه‌ای هم در این زمینه مطرح بود، جشنواره به مشهد منتقل شد؛ جشنواره رویش از آنجا که جشنواره فیلم کوتاه دینی است،‌ در مشهد جایگاه بهتری دارد.

مشاور اجرایی سازمان سینمایی سوره در پاسخ به موازی بودن جشنواره رویش با جشنواره فیلم‌های معناگرا نیز گفت: معمولاً یکی از معضلاتی که در جشنواره‌ها با آن مواجهیم،‌ برگزاری جشنواره‌های موازی است؛ جشنواره رویش ۱۰ دوره برگزار شده است؛‌ حال باید از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرسید برگزاری جشنواره معناگرا چه ضرورتی دارد؟ شاید تعریفشان از سینمای دینی با تعریف رویش یکی نباشد. به نظر من نیز سینمای معناگرا با سینمای دینی متفاوت است.

تماشاخانه سنگلج یک روز تعطیل است

همزمان با سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع)تماشاخانه سنگلج روز سه شنبه ۱۴ اردیبهشت ماه تعطیل است.

همزمان با سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع)نمایش «ناگهان پیت حلبی» به نویسندگی «امیر علی نبویان» و کارگردانی «کوروش سلیمانی»روز سه شنبه۱۴ اردیبهشت ماه به روی صحنه نخواهد رفت.

نمایش «اندر حکایت ببری خان...» به نویسندگی «نوشین تبریزی» و کارگردانی «سینا ییلاق بیگی»روز جمعه ۱۰ اردیبهشت به اجرای خود در تماشاخانه سنگلج پایان داد و نمایش ««ناگهان پیت حلبی» به نویسندگی «امیر علی نبویان» و کارگردانی «کوروش سلیمانی»تا روز جمعه ۱۷ اردیبشهت ماه هر روز ساعت ۱۹ در تماشاخانه سنگلج به روی صحنه خواهد رفت.

هنرمندان به تماشای نمایش "بازی یالتا" نشستند

هنرمندان سینما و تئاتر به تماشای نمایش "بازی یالتا" به کارگردانی لوون هفتوان نشستند.

نمایش "بازی یالتا" نوشته برایان فریل نویسنده شناخته شده ایرلند به کارگردانی لوون هفتوان که این روزها در سالن کنش معاصر به صحنه می‌رود میزبان هنرمندانی چون سعید پورصمیمی، پرویز پورحسینی، شهرام مکری، دکتر فریندخت زاهدی، واروژ کریم مسیحی، علی دهکردی، شبنم مقدمی، پانته آ پناهی ها، علی باباچاهی، احسان کرمی، امیر پوریا، رضا دادویی، احسان فتحی، بهروز افخمی، مرجان شیرمحمدی، رامین سیاردشتی، محمد علی سجادی، عباس غفاری، ادنا زینلیان، حمیدرضا نعیمی و... شد.

وحید رهبانی، شادی کرم‌رودی و مانی منادی‌زاده بازیگران این نمایش‌اند. همچنین آلبرت بیگ‌جانی تهیه کننده، مهرنوش حسینی دستیار کارگردان، مانی منادی‌زاده موسیقی، آبس خلقی طراح نور، مهدی آشنا عکاس، مهرانگیز قهرمانی مشاور رسانه‌ای و امیر قالیچی تبلیغات مجازی دیگر عوامل اجرایی این اثرند.

نمایش "بازی یالتا" به طراحی و کارگردانی لوون هفتوان تا ۳۱ اردیبهشت ماه ساعت ۲۰ در سالن کنش معاصر واقع در میدان فلسطین، خیابان طالقانی به سمت وصال، بین خیابان سرپرست و فریمان، پلاک ۵۴۲ به صحنه می‌رود.

گروه موسیقی «پالت» همراه جشنواره بین المللی فیلم سبز شد

گروه موسیقی پالت از حامیان محیط زیست با پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز همراه شد.

گروه موسیقی پالت با پیوستن به جشنواره بین المللی فیلم سبز حمایت خود را از محیط زیست اعلام کردند.

گروه موسیقی پالت، یک گروه موسیقی تلفیقی ایرانی است. امید نعمتی( خواننده)، داریوش آذر(نوازنده کنترباس)، روزبه اسفندارمز(نوازنده کلارینت)، محمد صفرپور (مدیر گروه)، مهیار طهماسبی (نوازنده ویولنسل)، کاوه صالحی(نوازنده گیتار)، امین طاهری(درامز) و سردار سرمند(آکاردون) از اعضای این گروه موسیقی هستند.

پنجمین جشنواره بین الملی فیلم سبز ۲۴ تا ۳۱ اردیبهشت ماه در تهران (سینما فلسطین ، مرکز فرهنگی هنری صبا و سینما کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان) و همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.

نمایش "خواب تلخ" در آبادان

فیلم «خواب تلخ» نخستین ساخته محسن امیریوسفی در ادامه نمایش در شهرهای مختلف کشور، در آبادان نیز به نمایش درآمد.

این فیلم که بعد از گذشت پنج ماه از اکران هنوز پرفروش‌ترین فیلم گروه هنر و تجربه است از چهارشنبه ۸ اردیبهشت تا سه شنبه ۱۴ اردیبهشت در سینما مهر آبادان نمایش داده خواهد شد.

«خواب تلخ» در جشنواره سال گذشته، توانست سیمرغ بهترین آنونس فیلم را هم از آن خود کند.

در خانه موزه انتظامی چه خبر است؟

نمایش شاد و کودکانه " قصه قصر یخی " به کارگردانی: مسعود روستا از ۱۵ اردیبهشت الی ۱۲ خرداد هر روز ساعت ۱۷:۳۰ به روی صحنه می‌رود.

نویسنده این نمایش شیما لطیفی است و مانی اسکندری ، سجاد باقری ، مائده خانی ، مسعود روستا ، فرهاد قدیم خانی و شیما لطیفی در این نمایش ایفای نقش خواهند کرد.

نشانی: قیطریه بلوار اندرزگو روبروی بلوار کاوه کوچه احمدی پلاک ۲۸

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.