۱۹ سال قبل در جنگ دوم خلیج‌‌فارس، وقتی که کویت از زمین و هوا مورد حمله برق‌آسای هواپیماها و توپ‌های عراق قرار گرفت فرصتی طلایی به دست آمریکایی‌ها افتاد تا خیلی آرام و بی‌سروصدا حدود ٤٠٠ میلیارد دلار سپرده‌های نفتی عرب‌ها را در بانک‌های خود ببلعند! وقتی لشکر مسلح صدام در حال گسترش سیطره خود بر ماورای کویت بود، آمریکا به عنوان ناجی عرب‌ها، وارد میدان شد و با بمباران گسترده و وحشتناک هوایی و زمینی، البته با حمایت هم‌پیمانان اروپایی‌اش، هم ملت عراق را ٥٠ سال به عقب برد و هم رژیم جنایت‌کار عراق را از صفحه روزگار محو کرد. براساس گزارش‌ها، ازجمله گزارش روزنامه کریستین ساینس مانیتور که از سوی سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا حمایت می‌شود، آمریکا به عرب‌های نفتی تفهیم کرد که چنانچه هزینه‌های لشکرکشی غربی‌ها را نپردازند، عن‌قریب است که در زیر چکمه‌های سربازان و ژنرال‌های بعثی له شوند. به‌این‌ترتیب فرصتی طلایی به دست آمد تا صدها میلیون دلار بی‌زبان نفتی عرب‌های بیچاره را در بانک‌های آمریکایی تصرف و تصاحب کند. طبق برآورد برخی محافل آگاه، کل مبلغ سپرده‌های نفتی عرب‌ها نزد بانک‌های آمریکا و اروپا از سه تریلیون‌و ٥٠٠ میلیارد دلار فراتر رفته و گمان نمی‌رود آمریکایی‌ها به خاطر تصاحب ٧٥٠ میلیارد دلار عربستان در بانک‌های آمریکا، از تصاحب هفت‌برابر آن چشم‌پوشی کنند.

تمامی شواهد دال بر آن است که شیرینی حاصل از آن بلعیدن ٤٠٠ میلیارد دلاری برای غربی‌ها به‌یادماندنی باشد و باید تکرار شود، اما این‌بار لقمه بسیار گنده‌تر است و شکم‌های بلعندگان فراخ‌تر!


بازی جدید آمریکا و عربستان مبنی‌بر ایجاد تنش و چالش در رابطه واشنگتن و ریاض، نشان‌دهنده تکرار تاریخ است. تهدید عربستان در مقابل احتمال محکومیت این کشور در دست‌داشتن در حمله به برج‌های دوقلوی منهتن و سپس اعلام موضع‌گیری اوباما در وتوی مصوبه کنگره، همه نشان از همان بازی جدید است.


مسئله این است که آمریکا هرگز به خاطر «یک مشت دلار»، یک چمدان دلار را به دریا نمی‌اندازد. پیش‌بینی می‌شود، در ماه آینده، قرارداد پشت قرارداد با عرب‌ها منعقد شود و به‌این‌ترتیب سیل کاروان‌های حامل تجهیزات و تسلیحات نظامی برای بازگرداندن دلارهای نفتی به سرزمین‌های عربی سرازیر شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.