در مجلس نهم نماینده مردم شاهرود بود اما در مجلس دهم، از حوزه انتخابیه تهران، نامزد شد. بسیاری معتقدند که او و بهروز نعمتی، با همراهی لیست امید در تهران، بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری را در زندگی سیاسی شان کردند و صد البته با پیروزی ۳۰ بر صفر لیست امید در تهران، سود وافری نیز بردند. گرچه او به همراه لیدر سیاسی اصولگرایان معتدل در مجلس، الحق و الانصاف، در حمایت از دولت، سنگ تمام گذاشتند. اما حالا که مرحله دوم تمام شده و اصلاح‌طلبان برای تشکیل فراکسیون امید در ۱۸ اردیبهشت آماده می‌شوند، «کاظم جلالی» که عضوی از ائتلاف امید بود، هنوز به قطعیت نرسیده که در این فراکسیون باشد یا فراکسیون اصولگرایان!

میثاق نامه‌ای ندیده ام!

از قضا جلالی هرگونه میثاق نامه بین اعضای ائتلاف برای ریاست محمدرضا عارف را نیز رد کرده و مدعی شده است که میثاقی ندیده است. کاظم جلالی در این باب گفت: «منتخبان تهران میثاق ‌نامه‌ای در حمایت از ریاست عارف امضا نکرده‌اند.» نماینده مردم شاهرود در مجلس نهم، با ابراز بی‌اطلاعی از اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه اعضای ائتلاف امید، در حمایت از ریاست محمدرضا عارف بر مجلس دهم میثاق نامه‌ای به امضا رسانده‌اند، گفت: «میثاق ‌نامه‌ای را تاکنون ندیدم و کسی هم از ما امضایی نخواسته و من هم هیچ چیزی را امضا نکردم.» جلالی در بخش دیگری از صحبت‌هایش، به موضوع تعیین ریاست مجلس دهم در فراکسیون امید یا فراکسیون اصولگرایان اشاره کرد و گفت: «ریاست مجلس را کل نمایندگان تعیین می‌کنند، اما باید به یک فرآیند عاقلانه‌ای که شکاف ایجاد نکند، رسید.

باز هم دوگانه عارف و لاریجانی!

در این بین، رسانه‌ها بیش از همیشه به موضوع تعیین رئیس مجلس دهم علاقه نشان می‌دهند. گرچه نمی‌توان در زمان انتخابات، رقابتی بین عارف و لاریجانی متصور بود، اما با نزدیک‌تر شدن به زمان شروع به کار مجلس دهم، این موضوع هرروز داغ‌تر می‌شود. عارف و لاریجانی که هر دو از حامیان دولت هستند، بیش از هر شخصیت دیگری به مقام ریاست نزدیک‌اند. از یک سو، عارف بالاترین رای را در انتخابات مجلس به دست آورد و از سوی دیگر، لاریجانی ریاست مجلس نهمی را عهده‌دار بود که پر بود از نمایندگان تندرو و مخالف دولت که اگر نبود، ریاست و درایت علی لاریجانی، بعید نبود که دست به اقداماتی علیه مصالح کشور و در جهت تخریب دولت بزنند. به همین جهت، بسیاری معتقدند که ریاست لاریجانی، پاداش حمایت‌های او از دولت مردمی در مجلسی با نمایندگان خاص است. چه آنکه لاریجانی به کارافزار‌های قدرت نیز دسترسی دارد و تلاش می‌کند هر مساله‌ای را بی‌حاشیه و با تبحری که در امر لابی‌گری دارد، به سرانجام برساند. این گروه‌اند که به عارف برای کناره‌گیری از دور رقابت مجلس فشار می‌آورند. گرچه، کاظم جلالی از چنین فشاری بر محمدرضا عارف بی‌اطلاع است. او می‌گوید: «از این موضوع خبری ندارم و باید از خودش پرسید.»

اصولگرایان معتدل، در فراکسیون سوم؟!

از سوی دیگر، اصولگرایانی که در مجلس دهم، قافیه را باخته‌اند، در تلاش هستند تا فراکسیونی، شبیه به فراکسیون رهروان ولایت، در مجلس دهم نیز ایجاد کنند. فراکسیونی که یقینا بدون حضور علی لاریجانی قدرتی نخواهد داشت و از قضا لاریجانی تاکنون برای حضور در این فراکسیون روی خوش نشان نداده است. نماینده مردم شاهرود در مجلس نهم، تشکیل فراکسیون اصولگرایان در مجلس جدید را به شروع به کار مجلس دهم موکول کرد و گفت: «باید دید چه اتفاقی می‌افتد. صحبت‌ کردن درباره این موضوع قضاوت زود هنگام است و باید منتظر شکل‌‌گیری مجلس و جبهه ‌بندی‌های آن شد. باید دید وضعیت مجلس به چه سمتی پیش می‌رود.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.