مجتبی شاکری در گفتگو با مهر با اشاره به جزئیات تذکری که دو هفته پیش در صحن شورا در خصوص توزیع ۵۰۰ میلیون بن میان اعضای شورا و سمن‌ها داشت، گفت: خانم راستگو، پرتلاش و زحمتکش است و وقت خوبی برای ستاد سمن‌ها می‌گذارد، اما آنچه من نقد کردم نقد مدیریتی بود، نه نقد شخصیتی.

وی ادامه داد: مدتی پیش نامه‌ای به وی (راستگو) ارسال کرده و درخواست کردم اسناد و مدارکی که در خصوص صورتجلسه تصویب طرح‌ها در ستاد سمن‌هاست به من ارائه شود، اما از ارائه این اسناد به من خودداری شد در حالیکه نباید فاصله‌ای میان رئیس و نایب رئیس در دسترسی به اسناد و مدارک باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه این موضوع را تضعیف حقوق اعضا می‌دانستم، بنابراین طی نامه‌ای محرمانه ۱۵ مشکل آیین‌نامه‌ای و مدیریتی در خصوص ستاد سمن‌ها را به رئیس شورا ارسال کردم که در این خصوص پاسخی دریافت نکردم، گفت: نکاتی که در صحن مطرح شد نه بر خلاف منطق بود و نه برخلاف عقل، بلکه اتفاقاتی که در ستاد سمن‌ها می‌افتد با اهداف سمن‌ها متضاد است که باید به آن رسیدگی شود. ما باید در نقد جدی باشیم و در رفاقت هم جدی، اما نباید رفاقت‌ها مانع نقد جدی شود. من نقدهایی نیز به سایر دوستان مانند آقایان ناصحی، چمران، حکیمی‌پور و مسجدجامعی داشتم. اگر نقد نکنیم روحیه انقلابی ما کجا رفته؟ روحیه انقلابی بی‌نقد بی‌معناست، ما باید از هم حساب بکشیم. اینکه یکی رئیس باشد و به صرف اینکه رئیس است با هر سلیقه و ذائقه‌ای که دوست دارد امور را اداره کند، درست نیست. مدیریت باید بر اساس ضابطه و اصول باشد.

این عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی اضافه کرد: اینکه یک مدیری تصمیم بگیرد۵۰۰ میلیون بُن را بین اعضای شورا و سمن‌ها توزیع کند، بر کدام اهداف سمن‌ها منطبق است. سمن‌ها باید سازمان‌های مردم‌نهاد را توانمندسازی کنند تا روی پای خودشان بایستند و در مدیریت تهران کمک‌حال ما باشند، اما توزیع این بن‌ها در کجا به اهداف اولیه پیوند می‌خورد.

شاکری با بیان اینکه ابتدا توزیع بن میان اعضا و سمن‌ها انکار شد و بعد گفتند ۲۵۰ میلیون بن توزیع شده، گفت: از اعضای شورا که پیگیری کردند مشخص شد برخی از اعضا این بن‌ها را دریافت نکرده‌اند، اما در مجموع این حرکت هیچ منطقی نداشت.

رئیس کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران با بیان اینکه هر تذکری در شورا فرصتی است برای توضیح و شفاف‌سازی، گفت: نباید این نوع مسائل به مسائل سیاسی پیوند بخورد. اینکه ۱۰۰ میلیون به یک بیمار که اهل تهران هم نبوده از بودجه ستاد سمن‌ها داده شده چه سنخیتی با اهداف سمن‌ها دارد، باید شفاف سازی شود و تاکید می‌کنم نباید از این انتقادات سوء‌استفاده سیاسی شود و خانم راستگو فردی پرتلاش و پرکار است که برای ستاد سمن‌ها وقت زیادی می‌گذارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.