به گزارش ایسنا و به نقل از الوطن، اشکان دژاگه دو فصل است که برای العربی بازی می‌کند. او عملکرد درخشانی در این تیم قطری داشته و از معدود بازیکنان خوب این تیم بوده است و به همین خاطر می توان گفت که به احتمال خیلی زیاد او در العربی خواهد ماند.

دژاگه در گفت و گویی که با روزنامه الوطن قطر داشت درباره شرایط العربی، سرمربی این تیم و جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه سخن به میان آورد. متن کامل گفت‌و‌گوی روزنامه قطری با این ستاره ایرانی به این شرح است:‌

* در ابتدا درباره شرایط خودتان با العربی بگوید. آیا قرارداد را با این تیم تمدید می‌کنید؟

تا الان هیچ کدام از سران باشگاه العربی با من صحبتی نکرده‌اند و من هم اصلا به جدایی فکر نمی‌کنم به ویژه اینکه دو سال دیگر قرارداد دارم و می خواهم تا پایان قراردادم در العربی باقی بمانم.

* اما نشانه‌های وجود دارد که بیانگر این است تغییرات زیادی در العربی به وجود خواهد آمد به ویژه در بازیکنان خارجی این تیم. شما چه نظری دارید؟

سخنان زیادی در این زمینه به گوش می رسد اما باید بگویم که من به چنین سخنانی گوش نمی‌دهم. تا زمانی که مسئولان باشگاه با من صحبت نکنند نمی‌توانم چیزی بگویم. بنابرین می‌توانم بگویم که من به کار خود در العربی ادامه می‌دهم و می خواهم تا پایان قراردادم در این تیم بمانم.

* اگر از پایان همکاری با شما صحبت شود در این صورت چه موضوع گیری خواهید داشت؟

اجازه بدهید که عجله نکنیم و زود در این باره سخن به میان نیاوریم. من به قرارداد خود احترام می‌گذارم و تا الان با مدیر برنامه‌هایم صحبت نکرده‌ام. من بازیکن حرفه‌ای هستم و به خوبی می‌دانم صحبت کردن درباره قراردادم در حالی که دو فصل از آن باقی مانده است خوب نیست.

* آیا پیشنهادهایی از اروپا یا ایران و یا از لیگ قطر داشته‌اید؟

من به هیچ پیشنهادی اهمیت نمی‌دهم و اصلا در این باره فکر نمی کنم.

* هواداران العربی به شدت از عملکرد تیم خود در فصل جاری ناامید هستند. چرا العربی عملکرد خوبی از خود نشان نداد؟

فصل بسیار سختی برای ما بود. شروع بسیار خوبی داشتیم و همه از کسب نتایج ما غافلگیر شدند اما متاسفانه در ادامه نتایج ما بد شد و نتوانستیم فصل را به خوبی به پایان رسانیم. امیدوارم که در فصل بعد شرایط بهتر شود. تیمی که می‌خواهد جام به دست آورد باید فصل را آنگونه به پایان رساند که شروع کرده است.

* العربی برای رسیدن به روزهای اوج خود به چه چیزهای نیاز دارد به ویژه اینکه شما بازیکن بسیار با تجربه‌ای هستید؟

من براین باور هستم که العربی بازیکنان خوب و بزرگی در اختیار دارد. ما برابر تیم‌های بزرگی همچون الجیش و لخویا به پیروزی رسیدیم. بنابرین می‌توان گفت که العربی بازیکنان و عناصر خوبی در اختیار دارد اما برای بازگشت به روزهای خوب به شخصیت تیمی نیاز دارد. برتری تا پایان فصل نیازمند به تلاش مداوم است و این اصلا آسان نیست. حتی اگر بهترین بازیکنان را هم جذب کنید اما در زمین نجنگید نتیجه‌ای به دست نخواهید آورید. من پیش از این با تیم ملی زیر ۲۱ سال آلمان قهرمان شده‌ام و به خوبی می دانم که کسب عنوان قهرمانی اصلا آسان نیست.

* هواداران العربی از زولا ناراضی هستند و خواستار برکناری او هستند. آیا شما چنین نظری دارید و زولا را مسئول ناکامی العربی می‌دانید؟

مشکل العربی زولا نیست. بسیاری از مربیان آمده‌اند و خوب نتیجه نگرفته‌اند. زولا هر آنچه را که در توان داشته رو کرده و تلاش زیادی از خود نشان داده است. زولا مربی بزرگی است اما باید یک نکته را گفت و آن اینکه حتی اگر بهترین مربی جهان را روی نیمکت داشته باشید و بهترین بازیکنان را در اختیار داشته باشید اما همچون یک خانواده بازی نکنید موفق نخواهید شد.

* آیا از عملکرد خود در فصل جاری راضی هستید؟

من به همراه هم تیمی هایم تلاش کردم تا بهترین بازیهای خود را به نمایش بگذارم اما گاهی اوقات شانس با شمار یار نیست و این در فوتبال طبیعی است.

* آیا آسیب دیدگی در روند شما تاثیر گذاشت؟

در فصل جاری به خاطر فشردگی زیاد در بازی‌های ملی و در بازی‌های باشگاهی احساس خستگی کردم. سفرهای زیاد روی بازیکنان تاثیر می‌گذارد و نمی‌توانم درباره آسیب دیدگی صحبت کنم چرا که این ممکن است برای هر بازیکنی به وجود آید. باید تاکید کنم که کادر پزشکی تلاش زیادی می‌کنند و من از همه آنها تشکر می‌کنم.

* چه وقتی دوحه را ترک می کنید و آیا تغییر در مسیر فوتبالی شما ایجاد خواهد شد؟

درباره آینده نمی‌توانم صحبت کنم چرا که همه چیز به دست خدا است. من الان با العربی تمرین می‌کنم اما خانواده‌ام به آلمان سفر کرده‌اند. قبل از اینکه به تیم ملی ایران بپیوندم به آلمان خواهم رفت و چند روزی در کنار خانواده‌ام خواهم بود.

* بازی تیم ملی فوتبال ایران برابر قطر را چگونه می بینید. درباره شانس دو تیم برای صعود به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه سخن بگوید؟

بازی بسیار سختی خواهد بود چرا که ما به حساس ترین مرحله رسیده‌ایم. دیدار رفت در آزادی برگزار می شود و طبیعی است که ما به دنبال پیروزی باشیم. رسیدن به جام جهانی یک افتخار بزرگ است و همه ما تلاش می‌کنیم تا به این افتخار دست پیدا کنیم و برای رسیدن به آنها نهایت تلاش خود را به کار می گیریم.

* آیا تیم ملی قطر شانس صعود دارد؟

تیم ملی فوتبال قطر نسبت به گذشته پیشرفت زیادی کرده است و بدون شک این شانس را دارد تا به دور بعد راه پیدا کند. کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به خوبی می داند که قطر پیشرفت کرده است. براین باور هستم که در گروه سختی قرار داریم و همه شانس صعود دارند. در این گروه تیم های کره جنوبی و سوریه هم هستند و نباید هیچ تیمی را دسته کم گرفت. امیدوارم که ایران و قطر به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه صعود کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.