به گزارش ایسنا، منطقه قم، این مرجع تقلید در دیدار تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: آستان قدس رضوی کانون فرهنگی عظیمی است که ۲۰ میلیون نفر در سال از مناطق مختلف در این مکان مقدس حاضر می‌شوند که در صورت ارائه آموزش‌های فرهنگی برنامه‌ریزی شده به آن‌ها در کل جهان اسلام و شیعه اثرگذار خواهد بود.

وی با تاکید بر این‌که «در کنار فقر مادی باید به فقر اخلاقی نیز توجه ویژه‌ای داشت» گفت: با وجود رسانه‌های آلوده، فضای مجازی و ماهواره‌ها باید از فرصت در اختیار قرار گرفته، بسترهای مناسب فراهم شود.

وی اظهار کرد: در گذشته علما گله داشتند از این اتفاق که بنده توصیه کردم که باید برای مقابله با نفوذ آن‌ها حضور جدی و مستمر در حاشیه شهر مشهد با ساخت مساجد، حسینیه و حوزه‌های علمیه داشت.

وی خاطرنشان کرد: بسیجیان نیز باید در تمام اعیاد و مناسبت‌های خاص و در همه جای جامعه حضوری پررنگ داشته باشند و اجازه نفوذ و گسترش تفکر وهابیت را ندهند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی، گفت: اگر در حاشیه مشهد - با سکونت یک میلیون و ۲۰۰ نفر از مردم که بخش مهمی از آن‌ها اهل سنت هستند- وهابیت نفوذ کند مشکل ایجاد می‌شود که البته باید گفت تاکنون الحمدالله به موقع و خوب اقدام شده است.

وی با اشاره به این‌که «شما باید توجه ویژه‌ای به حوزه علمیه مشهد داشته باشید» تصریح کرد: باید در مناسبت‌های مختلف حوزویان نیز تشویق شوند تا در اطراف مشهد به تبلیغ بروند.

این مرجع تقلید، با بیان این‌که «اقدامات فرهنگی نیاز دنیای امروز است» گفت: آنچه که باعث رفاه حال زائر شود، قطعا نتیجه‌ای جزء تجمع و استقبال بیشتر زائر و مردم در این مکان مقدس و نورانی نخواهد داشت.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی، با اشاره به ساخت ۱۲ زائر سرا در مشهد مقدس توسط آستان قدس رضوی تاکید کرد: ساخت زائرسرا‌ها اقدامی شایسته است که باید توسعه یابد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.