به گزارش مهر، حسین جابری انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان پیش از ظهر امروز در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره آخرین اقدامات جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اقدام آمریکا در برداشت ۲ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران، گفت: کمیته‌ای خاص به ریاست وزیر امور اقتصاد و دارایی شکل گرفته تا در این باره اقدامات لازم را انجام دهد و گزارش عملکرد خود را به هیأت وزیران و آقای رئیس‌جمهور ارائه خواهد کرد.

وی افزود: وزارت امور خارجه نیز مجموعه‌ای از اقدامات اولیه را انجام داده؛ از جمله آن نامه رسمی آقای ظریف به دبیرکل سازمان ملل است که متن آن در رسانه‌ها منتشر شده و این نامه مبتنی بر استدلال‌های محکم و قانونی جمهوری اسلامی ایران است.

جابری انصاری ادامه داد: سخنگوی سازمان ملل نیز اعلام کرده که دبیرکل سازمان ملل آمادگی دارد تا نسبت به این مسئله با جمهوری اسلامی ایران همکاری کند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان گفت: همچنین سفیر کشور سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه فراخوانده شده و اعتراض کشورمان تحویل آنها شده؛ قول داده‌اند که اعتراض ما را به مقامات آمریکایی ارسال کنند. اینها مجموعه اقدامات اولیه‌ای است که با توجه به دیدگاه جمهوری اسلامی ایران نسبت به این مسئله صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس اقداماتی که توسط کمیته ویژه پیگیری این مسئله صورت خواهد گرفت، برای استیفای حقوق ملت ایران اقدام خواهیم کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.