به گزارش اقتصادنیوز،‌ عباس‌ آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در دیدار با وزیر زمین٬ زیرساخت و حمل ونقل کره جنوبی با بیان اینکه نکته‌ مطرح برای توسعه روابط صمیمانه میان دو کشور٬ پایبندی به تعهدات و شفاف‌سازی روابط تجاری است گفت: باید برای تحقق پروژه‌ها با مشارکت دو کشور تمامی جوانب فنی، تکنیکی، مبادلات پولی، مالی و مسائل سیاسی در نظر گرفته شود.

آخوندی خطاب به هانگ‌هواین گفت: برای من بسیار مهم است که شرایط مالی را بدانم؛ قطعا از اجرای این پروژه‌ها توسط کره جنوبی حمایت می‌کنم اما این حمایت مشروط بر ارایه شرایط مالی شفاف و توجیه اقتصادی آن برای ایران است.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه هیچ مشکلی برای امضای قرارداد اجرای پروژه‌های زیرساختی با کشور کره جنوبی وجود ندارد یادآور شد: باید درباره شرایط مالی یک تصمیم روشن گرفته شود و هر گاه شرایط تأمین مالی پروژه‌ها به طور شفاف مشخص شد اجازه امضای قراردادها را می‌دهم.

در مقابل وزیر زمین٬ زیرساخت و حمل و نقل کره جنوبی از راه‌اندازی سیستم «تبادل یورو» بین ایران و کره در آینده نزدیک خبر داد و گفت: من به وزیر راه و شهرسازی ایران قول می‌دهم تمام تلاش خود را برای ارائه سایر روش‌های تأمین مالی پروژه‌ها به کار گیریم.

هانگ‌هواین خاطرنشان کرد: تأمین مالی پروژه‌ها به صورت «اعتبار صادراتی (Export Credit)» است اما فاینانسورهای کره‌ای این تسهیلات را به شرکت‌های خصوص کره ارائه می دهند و آنها نیز درباره جزئیات و شرایط با شرکت‌های ایرانی مذاکره و تفاهم می‌کنند.

مهمترین محور مذاکرات این دو مقام ارشد ایران و کره‌ای را در جدول اقتصادنیوز می‌توانید مشاهده کنید.

نتایج مذاکرات حمل‌ونقلی ایران و کره

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.