به گزارش فارس، عبادالله فتح‌اللهی امروز در جمع خبرنگاران از نوسازی ۷۲ هزار پلاک در تهران خبر داد و گفت: نزدیک به ۸۲ هکتار معبر عمومی تاکنون باز شده است. این آمار در سطح کشور حدود ۷.۶ تا ۸ درصد است که با احتساب تهران حدود ۱۳ درصد است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران ادامه داد: شهرداری و دولت به این سمت حرکت می‌کنند که در نوسازی بافت فرسوده اقدامات خوبی صورت گرفت و دولت تصمیم گرفت مسئولیت ستاد بازآفرینی شهر تهران را به شهردار تهران واگذار کند.

فتح‌اللهی به بیان اینکه قطعات بافت فرسوده بین ۷۵ تا ۱۰۰ متر حدود ۲۴ درصد بافت فرسوده را به خود اختصاص داده است و قطعات زیر ۷۵ متر در بافت فرسوده ۳۶ درصد هستند و در مجموع ۶۰ درصد قطعات در بافت فرسوده زیر ۱۰۰ متر هستند که مساحت آن‌ها حدود ۴۱۷ هکتار است.

فتح‌اللهی با اشاره به اینکه یارانه و سوبسیدها ناظر بر قطعات زیر ۱۰۰ متر است گفت: همچنین پروانه رایگان برای آن ها صادر و هیچ هزینه‌ای اخذ نمی شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از پرداخت وام به قطعات زیر ۱۰۰ متر خبر داد و گفت: این وام به صورت قرض‌الحسنه است.

به گفته فتح‌اللهی ۵۰ میلیون تومان وام در یک مرحله پرداخت و ۲۰ میلیون تومان به عنوان ودیعه مسکن داده می‌شود و در مجموع در طرح نوسازی ۷۰ میلیون تومان وام برای هر واحد تولیدی داده می‌شود.

وی تاکید کرد: در واقع با پرداخت این وام شهروندان در هزینه ساخت دچار مشکل نمی‌شوند. همچنین هزینه انشعابات هم رایگان است.

فتح‌اللهی تاکید کرد که افراد باید به دفاتر سازمان نوسازی مراجعه کنند و مدیریت این وام‌ها طی توافقات صورت گرفته به ستاد بازآفرینی داده شده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران اضافه کرد: این وام از اول خرداد داده می‌شود و پیش بینی کرده‌ایم که ۱۲ هزار وام برای سال جدید پیش بینی کرده‌ایم.

فتح‌اللهی تاکید کرد: همچنین ۱۰ میلیون تومان یارانه بلاعوض برای هر پروانه پرداخت می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.