به گزارش ایرنا به نقل از شبکه انگلیسی بی بی سی، ترامپ دیروز (یکشنبه) در جمع هوادارانش در ایالت ایندیانا، چین را به «تعرض» اقتصادی به آمریکا متهم کرد.

این تاجر آمریکایی از مدتها قبل چین را به دستکاری ارزی به منظور رقابت پذیری بیشتر صادراتش در جهان متهم کرده است؛ مساله ای که به گفته وی بشدت به تجار و کارگران آمریکایی آسیب رسانده است.

ترامپ روز یکشنبه گفت: نمی توانیم به چین اجازه دهیم به کشور ما تجاوز کند و این همان چیزی است که اکنون انجام می دهیم. ما می توانیم این رویه را به شیوه مطلوب آمریکا تغییر دهیم و برگ برنده را در اختیار داریم. ما اهرم های قدرت زیادی در مقابل چین در اختیار داریم.
ترامپ در کمپین انتخاباتی اش وعده داده که روابط بهتری با چین برقرار کند به نحوی که به رقابت بیشتر فعالان تجاری آمریکایی کمک کند.

وی در پیشبرد چنین رویکردی چند هدف را تعیین کرده که شامل اعلام فوری چین به عنوان یک «متقلب ارزی» و پایان دادن به «یارانه های صادراتی غیرقانونی چین و استانداردهای محیط زیستی» است.
این نخستین بار است که ترامپ از واژه «تجاوز» در رابطه با چین و مناسبات تجاری با این کشور استفاده می کند اما پیش از این نیز اظهارات تحریک آمیزی در کمپین های انتخاباتی اش داشته است.

ترامپ روز جمعه قبل از سخنرانی در گردهمایی جمهوری خواهان در کالیفرنیا با حمله صدها نفر از معترضان به سیاست هایش مواجه شد و به ناچار برای ورود به محل اجتماع از در پشتی محل گردهمایی وارد شد.
دیدگاه های مهاجرتی ترامپ بعلاوه خشم معترضان را برانیگخته است. این نامزد جنجالی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از ساخت دیوار در مرز با مکزیک حمایت می کند. وی همچنین مکزیکی ها را به «متجاوز» و «مجرمانی» که مسئول تولید و توزیع مواد مخدر غیرقانونی در آمریکا هستند، توصیف کرده است.

در گردهمایی های سالانه به مناسبت روز جهانی کارگر در ایالت کالیفرنیا نیز ترامپ سوژه اعتراض ها بود. حامیان کمپین ترامپ به دنبال تهدید صدها نفر از معترضان به اخلال در رویدادهایی که قرار بود در شیکاگو و سنت لوئیس برگزار شود، مجبور شدند چند گردهمایی را در ماه مارس (فروردین) لغو کنند.
این تاجار میلیاردر آمریکایی پس از پیروزی هایی که در انتخابات درون حزبی ایالت های مختلف آمریکا کسب کرده است خود را «نامزد احتمالی» جمهوری خواهان می داند.
وی در کسب «آرا نمایندگان» موسوم به «دلیگیت» تاکنون بسیار جلوتر از نزدیک ترین رقیب خود، «تد کروز» سناتور آمریکایی از ایالت تگزاس و «جان کیسیک» فرماندار اوهایو است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.