به گزارش تسنیم، شورای رقابت بعد از گذشت دو ماه از شروع سال ۹۵ در نهایت قیمت‌های جدید انواع محصولات دو شرکت ایران خودرو و سایپا را اعلام کرد. البته هر چند شورای رقابت مجوز افزایش قیمت چندانی را به شرکت های خودروساز نداده است اما صدور همین مجوز افزایش قیمت باعث شده تا بدون محاسبه سایر هزینه‌ها از جمله مالیات و بیمه شخص ثالث افزایش قیمت پایه برخی از خودرو‌ها از مرز ۸۵۷ هزار تومان بگذرد.

این افزایش قیمت خودرو در حالی از سوی شرکت‌های خودرو ساز اجرایی شده که بازار چند ماهی است که در رکود بسر برده و کمتر خریداری در آن دیده می شود. فعالان بازار خودرو برای رفع رکود معتقدند باید اقدامات لازم برای تحریک تقاضا انجام شود و افزایش قیمت نه تنها رکود بازار را رفع نخواهد کرد بلکه آن را تشدید هم می کند.

رحیمی یکی از فروشندگان خودرو در مورد وضعیت بازار پس از مصوبه شورای رقابت می‌گوید: مردم از کیفیت پایین خودروها گله مند بودند و توقع کاهش قیمت ها را داشتند اما افزایش قیمت ها نارضایتی آنها را بیشتر کرده است.

وی با بیان اینکه از هفته پیش تا امروز خرید چندانی در بازار خودرو انجام نشده است، افزود: اکثر شرکت‌ها اقدام به خرید خودرو کرده و آنها را در سطح بازار به قیمت روز می‌رسانند تا در این فروش سود عاید سهامداران خود کنند.

این فروشنده خودرو اضافه کرد: درحال حاضر کسانی هم که وام ۲۵ میلیون تومانی خرید خودرو دریافت کرده بودند تمایل به فروش آنها در سطح بازار دارند.

وی با اشاره به اینکه قیمت‌ها از هفته گذشته تا امروز تغییر چندانی در بازار نداشته‌اند، گفت: در برخی از موارد افزایش قیمت ها جزئی و تا ۳۰۰ هزار تومان بوده است.

امروز قیمت انواع خودرو در سطح بازار به شرح زیر است:

واکنش سرد بازار به افزایش قیمت خودرو

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.