به گزارش خبرنگار مهر، سردار عباسعلی محمدیان با حضور در جمع خبرنگاران با تشریح عملیات شب گذشته پلیس آگاهی برای دستگیری متهمان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته و در عملیات‌های جداگانه ۱۳۱ سارق به عنف که در قالب ۲۷ باند اقدام به سرقت می‌کردند در تهران دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه ۶۹ درصد این سارقان سابقه‌دار بوده‌اند، گفت: اغلب این سارقان سابقه زورگیری، کیف‌قاپی داشته‌اند.

محمدیان ادامه داد: در سرقت‌های صورت گرفته از سوی سارقان دستگیر شده شاهد کیف‌قاپی، موبایل قاپی، سرقت منزل، سرقت خودرو و قطعات خودرو بوده‌ایم.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ تصریح کرد: ۵۵ دستگاه خودرو که سند و نمره شده بودند که از سوی سارقان به سرقت رفته بودند در ۱۰ استان کشف شدند.

وی در خصوص یکی از باندهای سرقت گفت: یکی از این باندها با کمک سرایدار یا پیک موتوری محله اقدام به شناسایی افراد متمول می‌کردند و شیوه کاری آنها به این شکل بود که به بهانه اینکه بسته یا نامه آورده‌اند وارد خانه مال‌باخته می‌شده و پس از اینکه دست و پای صاحبخانه را می‌بستند اقدام به سرقت می‌کردند.

محمدیان با بیان اینکه عمده زورگیری‌ها سرقت گوشی‌های گران قیمت بوده است، گفت: شگرد سرقت گوشی از سوی سارقان به این شکل بوده که افرادی را که در حال صحبت با تلفن همراه بودند و توجهی به اطراف خود نداشتند را شناسایی می‌کردند و در فاصله زمانی کوتاه پس از سرقت گوشی به وسیله موتورسیکلت از محل متواری می‌شدند.

وی گفت: به همین جهت مردم چنانچه در معابر عمومی قصد صحبت با تلفن همراه را دارند حتماً توجه خود را به اطراف داشته باشند و حواسشان به افرادی که با موتورسیکلت در پیاده‌روها و اطراف آنها پرسه می‌زنند باشد.

محمدیان درخصوص سرقت منازل گفت: اکثر این سرقت‌ها شب‌هنگام از طریق پنجره یا بالکن خانه‌هایی بوده که دسترسی به آنها آسان بوده است.

وی ادامه داد: در بین یکی از پرونده‌ها دو نفر زن شناسایی شدند که در فروش اموال سرقتی مشارکت داشته‌اند.

محمدیان با بیان اینکه اموال مسروقه ارزش ریالی بالایی دارد، گفت: گروهی از این سارقان نیز با جعل لباس مأموران و استفاده از عناوین انتظامی و قضایی اقدام به سوء استفاده از شهروندان کرده‌اند به همین جهت تاکید می‌کنم که مردم زمانی که با چنین افرادی مواجه می‌شوند علاوه بر کارت شناسایی درخواست حکم قضایی کنند و با هرکس که ادعای مأمور بودن دارد، همکاری نکنند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه عمده سوء قصدها مربوط به قسمت‌های شمالی پایتخت بوده است، گفت: مجرمین بدانند که در هر نقطه از شهر تهران باشند پلیس در کمین آنهاست و با آنها برخورد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد از سارقین دستگیرشده در حاشیه تهران و ۴۰ درصد ساکن تهران بودند، اتباع افغانستانی هم علاوه بر سرقت، اقدام به خروج گوشی‌های سرقتی از کشور کرده‌اند.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان با هشدار به خلفکاران و متهمان سابقه دار که بار دیگر به انجام کارهای خلاف قانون روی آورده اند گفت :با تدابیر فرماندهی انتظمی تهران بزرگ همه تحرکات متهمان سابقه دار و باندهای تبهکاری تحت نظر ویژه است و با انجام طرح های مختلف با فاصله زمانی کوتاه تر پایتخت را از لوث وجود متهمان و سارقان پاکسازی خواهیم کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.