به گزارش تسنیم، امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی کشور در تشریح آخرین وضعیت آب‌وهوایی کشور گفت: براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی سازمان هواشناسی با عبور امواج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور طی ۴۸ ساعت آینده برخی از مناطق کشور دچار بارش پراکنده باران و باد شدید خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز مناطقی از شمال شرق، شرق و دامنه‌های جنوبی البرز شامل استان‌های تهران، البرز، قزوین، سمنان و قم باد شدید و گرد و خاک خواهند داشت و باران در برخی از مناطق کوهستانی می‌بارد؛ ضمنا برای شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و بخش‌های از مرکز استان کرمان نیز باران پیش‌بینی می‌شود.


این کارشناس سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: برای 48 ساعت آینده در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر و به صورت پراکنده در ارتفاعات البرز و نواحی مرکزی کشور افزایش ابر، رگبار باران، وزش باد شدید موقت و در برخی مناطق رعد و برق پیش‌بینی خواهد شد.

وی ادامه داد:در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه پدیده گرد و خاک در نوار مرزی غرب، جنوب غرب و شرق کشور وجود خواهد داشت؛ همچنین امروز و فردا خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور پیش‌بینی کرد که افزایش دما از روز چهارشنبه اکثر نقاط کشور را در بر بگیرد و وزش بادهای جنوبی نیز سواحل دریای خزر را تحت تاثیر قرار دهد؛ افزایش دمای روز چهارشنبه دمای هوای تهران را به 30 درجه بالای سانتیگراد می‌رساند و از شدت بارش‌ها در کشور کاسته خواهد شد؛ فقط پدیده باد و گرد و خاک در نوار غربی و شرقی مرزی وجود خواهد داشت.

نقشینه از ورود سامانه بارشی به کشور در روزهای آینده خبر داد و گفت: سامانه بارشی مناسبی از روز شنبه وارد کشور خواهد شد و مناطق شمال غرب، غرب و شمال کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.