به گزارش ایرنا٬ مجتهد افزود: محمد بن زاید به عنوان یک دوست مخلص برای رسیدن بن سلمان به تخت شاهی زمینه سازی کرده و حلقه اتصالی را برای برقراری روابط محلی و بین المللی تعیین کرده است.

براساس این گزارش، محمد بن زاید در اقدامی هوشمندانه 'ترکی الدخیل' را به عنوان حلقه اتصال برای رسیدن به هدف خود برگزیده است، چون او از یک سو به محمد بن سلمان نزدیک و از سوی دیگر نیز مورد اعتماد بن زاید است و اینگونه ٬او می تواند به خوبی ماموریت مورد نظر او را عملیاتی کند.

مجتهد در ادامه افزود: ماموریت الدخیل تنها انتقال نامه و پیام رسانی نیست بلکه ماموریت اصلی او اجرای برنامه های بن سلمان و البته زیر نظر بن زاید است ٬ او بهترین شخصی است که می تواند خواسته های بن زاید را عملی سازد.

تبلیغ شخصیت محمد بن سلمان در رسانه های عربی و وسایل ارتباط جمعی از دیگر ماموریت های الدخیل است تا بتواند زمینه رسیدن به قدرت بن سلمان را البته با دور زدن و عبور از محمد بن نایف که اکنون عهده دار سمت ولیعهدی است، فراهم نماید.

ترکی الدخیل که متولد ۱۹۷۳ میلادی است، مجری شبکه العربیه بوده و در تاسیس پایگاه اینترنتی ایلاف، شبکه العربیه و سایت العربیه نت نیز نقش فعالی داشته و تا سال ۲۰۰۷ مسئولیت اداره سایت العربیه نت را برعهده داشته است.

وی در روزنامه عکاظ ، ریاض، الشرق الاوسط، رادیو مونتکارلو، شبکه ام بی سی و روزنامه الاقتصادیه فعالیت کرده است.
ترکی الدخیل همچنین با تعداد زیادی از اصحاب رسانه و نویسندگان شبکه های اجتماعی مثل توییتر ارتباط خوبی داشته و از آنها برای فراهم ساختن زمینه برای رسیدن محمد بن سلمان به سمت شاهی در عربستان کمک می گیرد.

مجتهد در صفحه توییتر خود افزود: محمد بن زاید همچنین طرح تبلیغ برای محمد بن سلمان در غرب ٬ شناساندن او به غربی ها و کشورهای منطقه ای و کاهش نقش محمد بن نایف و معرفی او را در دستور کار خود قرار داده است.

مجتهد تاکید کرد : محمد بن زاید برای اجرای نقشه های خود ٬ با شرکت های ارتباط جمعی جهانی برای شناساندن شخصیت بن سلمان و اقناع آنها بر ضرورت روی کار آمدن وی برای حفظ منافع سیاسی و اقتصادی، همکاری تنگاتنگی دارد چرا که او بسیار با تجربه و خبره تر از بن سلمان است.

رسانه های مخالف دولت امارات پیش از این بارها از غیبت دوساله شیخ خلیفه بن زاید حاکم امارات در مناسبت های ملی و انظار عمومی و تلویزیون این کشور انتقاد کرده و محمد بن زاید ( برادر او) را متهم کرده اند که علیه او کودتا کرده است.
شیخ خلیفه بن زاید حاکم امارات بیش از دو سال است که در صحنه های عمومی ظاهر نشده و تنها برخی اوقات برخی بیانیه های رسمی به نیابت از او صادر و قرائت می شود.

اکثر دیدارها و سفرهای خارجی امارات توسط شیخ محمد بن زاید برادر شیخ خلیفه که ولیعهد ابوظبی است صورت می گیرد.
برخی رسانه های اماراتی از بی اطلاعی مردم از سرنوشت شیخ خلیفه انتقاد کرده و خواهان تعیین سرنوشت او و اطلاع از بیماری یا فوت او شده اند.

تاکنون ماهیت واقعی مجتهد مشخص نشده، اما اکثر پیش بینی ها حول محور دو شخصیت اصلی مخالف آل سعودی در لندن یعنی سعد الفقیه و یکی دیگر از شاهزادگان عربستانی متمرکز شده است.
افشاگری های وی در اینترنت، آل سعود را در تنگنا قرار داده است.
حساب کاربری مجتهد در توییتر برای اولین بار در 21 ژوئیه 2011 فعالیت خود را آغاز کرد و هم اکنون بیش از یک میلیون و 800هزار نفر که اکثرشان عربستانی هستند، صفحه وی را دنبال می کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.