به گزارش فارس، در حالی که اظهارنظرها درباره نقش آمریکا و عربستان سعودی در پایین نگهداشتن بهای جهانی نفت ادامه دارد، یک میلیاردر آمریکایی می‌گوید بهای پایین نفت به نفع ایالات متحده است.

«وارن بافت» مدیر برکشایر هاتاوی شرکت هلدینگ آمریکایی است که فعالیت اصلی شرکتش، در زمینه ارائه انواع خدمات بیمه می‌باشد اما درصد قابل‌توجهی از درآمدهای آن از طریق مبادلات سهام اختصاصی، مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک و صندوق‌های پوشش ریسک، سفته‌بازی و مدیریت سرمایه‌گذاری تأمین می‌شود.

این میلیاردر آمریکایی امروز دوشنبه در مصاحبه با «سی‌ان‌بی سی» به سوالات این شبکه آمریکایی درباره مسائل اقتصادی پاسخ داد.

وارن بافت در بخشی از این مصاحبه در پاسخ به سوالی درباره بهای پایین قیمتهای جهانی نفت هم پاسخ داد.

موضوع بهای پایین قیمتهای جهانی نفت سبب شده تحلیلگران اقتصادی و همچنین متخصصان روابط بین‌الملل ارزیابی‌هایی درباره کشورهای تاثیرگذار بر بهای نازل نفت ارائه دهند.

به گفته این تحلیلگران، آمریکا و عربستان سعودی به منظور فشار بر روسیه و ایران جهت تغییر مواضع مسکو و تهران در قبال بحران سوریه و اوکراین، ‌نقش بسیاری در کاهش بهای جهانی نفت داشته‌اند.

حالا بافت، میلیاردر آمریکایی تاکید کرده که «بهای پایین نفت به اقسام مردم(جهان) آسیب می‌زند اما در مجموع به نفع آمریکا است».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.