قیمت نفت خام که در اوایل سال ۲۰۱۶ به پایین‌ترین سطح ۱۳ سال اخیر خود رسیده بود در ماه آوریل به دلیل دلار ضعیف‌تر و تولیدات کمتر آمریکا، نزدیک به ۲۰ دلار رشد داشته است.

به گزارش اقتصاد نیوز ،با وجود این، فعالان در بازار با توجه به عرضه جهانی ادامه‌دار، همچنان در مورد تداوم این رشد دچار شک و تردید هستند. ارنست مونیز، وزیر انرژی آمریکا در نشست وزرای انرژی گروه هفت در کیتاکیوشو اعلام کرد: «‌به نظر من رشد اخیر قیمت‌ها ناشی از تمایل شرکت‌ها برای معکوس کردن روند سرمایه‌گذاری خود بوده است.

تعداد دکل‌های حفاری در آمریکا تقریبا کم است، به تعادل رسیدن مجدد عرضه و تقاضای جهانی در یک سال آینده به نظر محتمل می رسد. این موضوع ممکن است دینامیک بازار را تغییر دهد ولی از لحاظ ساختار ما به داشتن موجودی نفتی بسیار بسیار زیاد ادامه می‌دهیم.»

مونیز با استناد به پیش‌بینی وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد، انتظار می‌رود با توجه به قیمت‌های پایین نفت، تولید نفت آمریکا در سال جاری ۶۰۰ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کند.مونیز همچنین اعلام کرد: «در بازار LNG صادرات آغاز شده است و این در حالی است که آمریکا دستور صادرات بیش از ۱۲۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی را به کشورهای توافق غیرآزاد تجاری داده است.

در میان پیشینه تولید رو به رشد LNG در سایر نقاط دنیا نظیر استرالیا ما انتظار داریم که بازارهای LNG‌ با عرضه خوبی مواجه شوند.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.