به گزارش خبرگززاری مهر، حسین شیخ‌الاسلام مشاور بین‌الملل رئیس مجلس در برنامه رادیو گفتگو ضمن اشاره به شعار اخوان المسلمین مبنی بر راه حل بودن اسلام، اظهار کرد: فتحی شقاقی راه حل حضرت امام(ره) را معرفی کرد و بعدا جنبش جهاد را پایه گذاری کرد.

وی ادامه داد: تنها عاملی که می‌تواند منطقه را مجددا متحد کند، مسئله فلسطین است و حضرت آقا نیز فرمودند دفاع از فلسطین، دفاع از اسلام است.

شیخ الاسلام با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص مواضع حضرت امام(ره) نسبت به فلسطین گفت: این حرکت در دل انقلاب و مردم ماست؛ رهبری نیز اشاره کردند که ذات جمهوری اسلامی نمی تواند غیر از این باشد.

شیخ الاسلام افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از توطئه ها علیه انقلاب، جنگ صدام با طرح امریکایی و پول سعودی بود که هشت سال کشور را دچار توقف کرد ولی شکست خورد.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها بدنبال توطئه بزرگتری گشتند و بلاشک نقش علمای اسلام، نخبگان و سیاسیون صادق و آزاده در خط دهی به حرکت سیاسی ملت‌ها -فلسطین- حیاتی است.

مشاور بین‌الملل رئیس مجلس موضوع وحدت در قبال مقابله با اسرائیل را متذکر شد و افزود: فلسطینیان به خوبی ایستادگی کردند؛ حضرت رسول(ص) از مسجد الاقصی به معراج رفتند و آیه قرآن میگوید نه تنها مسجد بلکه اطراف آن نیز مبارک است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.