به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، پس از اختلال در تولیدات کارخانه‌های ژاپن به دلیل زمین‌لرزه شدید اخیر، فعالیت‌های تولیدی ژاپن در ماه گذشته با بیشترین سرعت در بیش از یک سال اخیر کاهش یافته است؛ در حالی که تولیدات هند به پایین‌ترین سطح ۴ ماه اخیر خود رسید و رشد در چین نیز ثابت بوده است.

ارقام منطقه یورو رشد بسیار اندکی داشتند و تصویری خفیف‌تر از رشد اقتصادی این منطقه را ترسیم کردند. میزان رشد تولیدات کارخانه‌ها در اروپا از ژانویه تا مارس ۰.۶ درصد بوده است.

در حالی تولید از تقاضای پایین و عرضه مازاد ضربه خورده است، ارقام منطقه‌ای احتمالا موجب تقویت این نگاه خواهد شد که تداوم رشد شتاب‌دهی اقتصادی بسیار دشوار خواهد بود و نیازمند محرک‌های بیشتری است.

ارقام تولید کارخانجات آمریکا در ادامه روز دوشنبه منتشر می‌شود و پیش‌بینی می‌شود که این رقم از ۵۱.۸ به ۵۱.۴ کاهش پیدا کند. در حالی که فدرال‌رزرو به فکر زمان افزایش بعدی نرخ بهره است، بانک مرکزی اروپا خود را برای خرید اوراق مشارکت به عنوان بخشی از برنامه خرید دارایی سه هزار میلیارد یورویی آماده می‌کند.

محرک‌های سنگین بانک مرکزی اروپا و یوروی ضعیف‌تر باعث شده که کارخانه‌های منطقه اروپا در ماه آوریل اندکی رشد را تجربه کنند. شاخص مدیران خرید بخش تولید مارکیت اکونومیکز از ۵۱.۶ در ماه مارس به ۵۱.۷ رشد داشته است.

کریستوف ویل، اقتصاددان کامرزبانک در فرانکفورت اعلام کرد: «اقتصاد در حال رشد است، ولی سرعت رشد آن بسیار متوسط است. دلیلی وجود ندارد که بانک مرکزی اروپا موضع سیاستگذاری خود را تغییر دهد.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.