به گزارش خبرگزاری فارس، «اسماعیل ولد الشیخ احمد» فرستاده سازمان ملل در امور یمن، اعلام کرد از طرف‌های درگیر در مذاکرات صلح یمن تضمین‌هایی دریافت کرده که گفت‌وگوها، بدون برگزاری جلسات مشترک ادامه پیدا کند.

گفت‌وگوهای صلح یمن که از روز پنجشنبه (۲۱ آوریل/۲ اردیبهشت) با حضور فرستاده سازمان ملل در امور یمن و نمایندگان دو طرف درگیر یعنی هیأت ریاض و هیأت میهنی (انصارالله و کنگره مردمی) در قصر «البیان» کویت آغاز شده بود با کارشکنی هیأت ریاض متوقف شد.

پایگاه خبری «التغییر» یمن گزارش داد، ولد الشیخ گفته اعضای هر دو گروه مذاکره کننده تضمین داده‌اند که تلاش خواهند کرد موضوعات باقی مانده را از طریق گفت‌وگو و مذاکره حل و فصل کنند اما در جلسات مشترک حضور پیدا نخواهند کرد.

روز شنبه (۳۰ آوریل) هیأت‌های مذاکره کننده یمنی برای اولین بار در نشست صلح کویت در جلسه مشترکی به مذاکره پرداختند.

پیش‌شرط‌ جدید هیأت ریاض برای بازگشت به گفت‌وگوها

«عبدالملک المخلافی» وزیر خارجه «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن و رئیس هیأت ریاض اعلام کرده تنها با تحقق پیش‌شرط‌های جدید به میز گفت‌وگوهای صلح یمن در کویت باز می‌گردند.

وی در دیدار با ولد الشیخ، بدون اشاره به بمباران‌های عربستان در یمن، انصارالله را به نقض آتش‌بس متهم کرد و گفت، در صورتی که تضمین‌هایی درباره توقف درگیری‌ها در پایگاه العملاقه در شهر عمران (در استان صنعا)، و شهر تعز دریافت کنند، به گفت‌وگوها باز می‌گردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.