به گزارش ایرنا از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، در این بیانیه آمده است: بنابر هماهنگی های انجام شده و توافق حاصله میان وزارت امور اقتصادی و دارایی به عنوان مسئول کمیسیون مشترک اقتصادی ایران وآلمان، مقرر شده بود، نشست کمیسیون مشترک دو کشور فردا(سه شنبه ۱۴ اردیبهشت ماه) با حضور علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی و «زیگمار گابریل» معاون صدر اعظم و وزیر اقتصاد و انرژی آلمان برگزار شد.
وزیر اقتصاد و انرژی آلمان دیروز(دوشنبه) در تماس تلفنی با وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان ضمن عذرخواهی اعلام کرد، به سبب تشدید بیماری امکان حضور در ایران را ندارد.
وی همچنین با ابراز امیدواری برای انجام سفر به ایران و برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور در آینده ای نزدیک، بر اراده جدی کشورش برای توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان نیز در این گفت وگوی تلفنی با آرزوی بهبودی و سلامتی برای همتای آلمانی خود بر آمادگی و اراده جدی ایران برای توسعه روابط دوجانبه تاکید کرد.
براساس این بیانیه، در این گفت وگوی تلفنی طرفین به سبب اهمیت موضوع و تسریع در روند همکاری ها توافق کردند، نشست مشترکی در سطح معاونیان برگزار شود؛ به همین منظور این نشست فردا (سه شنبه) با حضور «محمد خزاعی» معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی کشورمان و معاون وزیر اقتصاد و انرژی آلمان و با حضور بیش از ۴۰۰ تن از نمایندگان و فعالان اقتصادی دو کشور برگزار خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.