به گزارش خبرگزاری فارس، محمدعلی نجفی امروز در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه معرفی مشاغل استان قزوین اظهار کرد: یکی از برنامه‌های دولت در سال‌جاری که برای آن نیز بودجه خاصی در نظر گرفته شده حمایت از صادرات، صادرکنندگان و تولیدکنندگان است.

وی افزود: اگر تولیدکنندگان کشور از نظر توانایی رقابت در بازارهای بین‌المللی تقویت شوند، قطعاً نباید تولیدات داخلی خود را تنها محصور به جمعیت داخل کشور کنیم، بلکه می‌توانیم در یک مقیاس بزرگ‌تری مصرف‌کننده داشته باشیم.

مشاور رئیس جمهور عنوان کرد: با توجه به شعار راهبردی سال از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» فعالیت‌های ستاد اقتصاد مقاومتی در دولت افزایش یافته و از ابتدای سال تا به امروز نیز مسائل مختلفی در دولت مطرح شده است.

نجفی گفت: برای دستگاه‌های مختلف شرح وظایف و پروژه‌های مشخصی تعیین و به این سازمان‌ها ابلاغ شده و این پروژه‌ها نیز چه از طریق استانداران و چه از طریق وزرای دولت به طور مرتب در حال پیگیری است.

* قزوین از لحاظ صنعتی، کشاورزی، خدماتی و گردشگری قابلیت‌های زیادی دارد

مشاور رئیس جمهور اضافه کرد: بحث اقتصاد مقاومتی بحثی است که بخشی از آن به تصمیمات و سیاست‌هایی که در سطح کلان کشور باید مدنظر گرفته شود، مربوط بوده و بخشی دیگری از آن نیز به صورت محلی و منطقه‌ای باید مورد توجه قرار گیرد.

نجفی بیان کرد: استان قزوین یکی از استان‌هایی است که از لحاظ صنعتی، کشاورزی، خدماتی و گردشگری قابلیت‌های زیادی را دارا است و امیدواریم که حداکثر استفاده از این قابلیت‌ها صورت گیرد.

وی با بیان اینکه دولت تلاش دارد هر ساله قدرت خرید کارگران و سایر کارکنان وابسته به دولت را نسبت به نرخ تورم بالاتر ببرد، تصریح کرد: تورم سال گذشته حدود ۱۱ درصد بوده و رقمی که برای افزایش دستمزد کارگران طی سال ۹۵ در نظر گرفته شده بیش از ۱۱ درصد است؛ در دولت تدبیر و امید دومین سال بوده که میزان افزایش حقوق بیش از تورم است.

مشاور رئیس جمهور یادآور شد: بنابراین امیدواریم به تدریج قدرت خرید کارگران که از اقشار ارزشمند کشور هستند، بالا رود.

نجفی ادامه داد: البته تمام این مسائل زمانی حل می‌شود که ما رونق اقتصادی و سرمایه‌گذاری در داخل کشور داشته باشیم و بتوانیم با اقتصاد جهانی نیز تعامل و ارتباط برقرار کنیم تا توانایی‌های اقتصادی کشور را در سطح جهان مطرح کرده و بازارهای بین‌المللی را در اختیار بگیریم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.