به گزارش ایرنا، در این دیدار تقویت مناسبات فیمابین و بررسی زمینه های همکاری جدید از جمله همکاری های هسته ای مورد بررسی قرار گرفت.
نخست وزیر چک با استقبال از توافق هسته ای ایران بر اهمیت آن در منطقه تاکید نمود و با اشاره به تجارب این کشور در امنیت هسته ای، از برقراری همکاری هسته ای از جمله همکاریهای ایمنی هسته ای با جمهوری اسلامی ایران استقبال کرد.
سوبوتکا با تاکید بر تقویت رایزنی های بین دو کشور و لزوم ارتقاء سطح مناسبات دیپلماتیک اظهار داشت: در بخش های مختلف انرژی، معدن، حمل و نقل و بازرگانی زمینه های خوب همکاری وجود دارد و طرفین می توانند در این زمینه ها همکاری های جدیدی را آغاز کنند.
بوهوسلاو سوبوتکا همچنین با اعلام اینکه چک با تحولات منطقه و سوریه از نزدیک آشنا است, گفت : ما تماس های خود را با دولت سوریه حفظ کرده ایم تا بتوانیم بخشی از مبارزه با تروریست ها از جمله داعش باشیم.
رییس سازمان انرژی اتمی ایران نیز در این دیدار خاطر نشان کرد: پس از توافق هسته ای اجرای برجام وارد مرحله جدیدی شده است که براساس آن می توانیم روابط خود را با جهان در هر زمینه ای گسترش دهیم.
صالحی در خصوص تحولات سوریه نیز افزود: بحران سوریه تمام خواهد شد و هیچ راهی وجود ندارد جز اینکه دولت سوریه و مخالفان واقعی سوریه به تفاهم رسیده و دولت ملی تشکیل و قانون اساسی تنظیم شود.
در جریان بازدید صالحی از مرکز تحقیقاتی و پژوهشی چک نیز طرفین به یک توافق اولیه رسیدند تا در یک یا دو پروژه به صورت مشخص همکاری های خود را آغاز کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.