به گزارش ایرنا، دانشجویان و دوستداران سینمای ایران در اولین روز از هفته فیلم ایران ، فیلم سینمایی « استرداد » را با حضور «حمید فرخ نژاد» بازیگر این فیلم به تماشا نشستند که در پایان نمایش فیلم، علاقه وافر خود به سینمای ایران را ابراز داشتند.
هفته فیلم ایران به همت رایزنی فرهنگی سرکنسولگری ایران در استانبول و با همکاری دانشگاه «آیدین»برگزار می شود و قرار است در روزهای آتی نیز فیلمهای خاک و مرجان، عذاب، حوض نقاشی، یک حبه قند، خسته نباشید، روی ماه را ببوس و تابستان طولانی به نمایش گذاشته شود.
خانم «یادگار ازمیرلی» رئیس دانشگاه آیدین در سخنرانی خود در افتتاح این مراسم از سینمای ایران به عنوان مدرسه درستی و صمیمیت یاد کرد و گفت : هنر سینمای ایران با بودجه کم توانسته است در مقابل سینمای هالیوود با بودجه میلیونها دلاری آن چنان قامتی از خود نشان دهد که تبدیل به یکی از بهترین نمونه های سینمای جهان شود.
وی سینمای ایران را سینمای مقاومت و آثار سینمایی ایران را «شعرگونه » ارزیابی کرد.
محسن مرتضایی فر سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استانبول نیز طی سخنانی با تاکید به تاریخ و فرهنگ مشترک ایران و ترکیه گفت: همکاریهای فرهنگی دو کشور باید همسو با مناسبات سیاسی و اقتصادی سیر صعودی داشته باشد.
وی برگزاری نمایشگاههای مشترک ، برگزاری روزهای سینما و تهیه فیلمهای مشترک را یکی از روشها برای توسعه مناسبات فرهنگی توصیف کرد.
در جریان برگزاری هفته فیلم ایران، دانشگاه آیدین استانبول به پاس زحمات «عبدالرضا راشد» رایزن فرهنگی کنسولگری ایران در استانبول دربرگزاری این هفته فیلم لوح تقدیری تقدیم وی کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.