به گزارش ایرنا، شرکت «ویتالیتی ایر» در «ادمونتون» کانادا که پیش تر بسته های هوا پاک را در پکن و شهرهای آلوده جهان به فروش رسانده بود ،امیدوار است که این بسته های هوای تازه در آلوده ترین شهر جهان با اقبال خوبی مواجه شود.

هوای شهرهای هند و بویژه پایتخت این کشور که براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی از آلوده ترین شهرهای جهان محسوب می شود، با نداشتن برنامه ای برای کاهش آلودگی به شتاب به سوی بحران پیش می رود.

براساس نتایج یک بررسی که در دهلی نو درخصوص آلودگی هوا انجام شده است ،موارد ابتلا به اختلالات ریه در دهلی نو برای افراد غیر سیگاری با توجه به افزایش مدت زمان زندگی در این شهر افزایش می یابد .

به گزارش روزنامه هندوستان تایمز،«موسی لام»، موسس شرکت «ویتالیتی ایر» گفت که محصولات این شرکت سال گذشته در آتش سوزی در جنگل های کالگری در کانادا شناخته شد.

فروش هوای بسته بندی شده در هند (+عکس)


وی با بیان اینکه هم اکنون محصولات این شرکت در پکن و چند شهر مهم این کشور توزیع می شود خاطرنشان کرد این شرکت در مدت کوتاهی 12 هزار هوای بسته بندی شده را در چین به فروش رسانده است .

هوای بسته بندی شده این شرکت کانادایی با استفاده از یک ماسک تنفس می شود.

این شرکت محصولات خود را در دو قوطی 3 و 8 لیتری و به قیمت 22 تا 45 دلار به فروش می رسانند.

موسس شرکت «ویتالیتی ایر» گفت که محصولات ما در هند بازار خوبی خواهد داشت زیرا آلودگی هوا در هند بسیار بالاتر از چین است .

وی افزود:تاکنون 100 قوطی حاوی هوای پاک به هند فرستاده شده و بزودی اقدام به افتتاح کیوسک های کوچک برای فروش هوای تازه در پایتخت هند می کنیم .

به گفته وی،مشتریان اصلی هوای پاک در چین زنان باردار،روسای شرکت ها ،دانش آموزان و حتی دانشجویان هستند.

براساس بررسی های انجام شده آلودگی هوای دهلی در مرحله دوم اجرای طرح تردد زوج و فرد خودروها افزایش یافته است .

سازمان «ایندیا اسپند» اعلام کرده است که میانگین ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون در هوای دهلی در نیمه دوم آوریل به 68 میکروگرم افزایش یافته است .

میزان آلودگی هوای دهلی نو در ماههای اخیر به سطح خطرناک رسیده است .

دولت دهلی نو با هدف کاهش آلودگی هوا طرح تردد زوج و فرد خودروها را در پایتخت به مرحله اجرا گذاشته است.

دادگاه عالی هند نیز روز شنبه گذشته برای کاهش آلودگی هوای پایتخت در حکمی تردد تاکسی ها با سوخت گازوئیل و بنزین را در دهلی ممنوع کرد.

آلودگی هوا،گرم شدن کره زمین ،افزایش بی رویه تولید و انتشار گازهای گلخانه ای باعث شده که هوای دهلی نو مانند بسیاری از شهرهای بزرگ جهان هر روز به آلودگی اش افزوده شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.