به گزارش ایرنا، ارزش شاخص سهام بورس فوتسی ۱۰۰ لندن که در آن در هر روز کاری سهام ۱۰۰ شرکت مهم و بزرگ انگلیس ازنظر ارزش بازاری سهام ثبت شده در بورس، ارزش گذاری و خریدوفروش می شود در بعد از ظهر روز دوشنبه با کاهش ۱.۲۷ درصدی مواجه شد.
شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن، با 80 واحد کاهش، به 6 هزار 241 واحد رسید.
پوند انگلیس نیز عصر روز دوشنبه در برابر دلار آمریکا با ۰.۵۸ درصد افزایش، در مقابل ۱.۴۶۷۶ دلار و همچنین با ۰.۰۲ درصد کاهش در مقابل یورو، در مقابل ۱.۲۷۳۸ یورو معامله شد.
هر بشکه نفت خام سبک برنت دریای شمال که بیش از دو سوم نفت های جهان از جمله نفت اوپک، بر اساس آن قیمت گذاری می شوند، نیز در پایان معاملات بعد از ظهر روز دوشنبه در بازار لندن، با 2.5 درصد کاهش به 46.19 دلار رسید.
به گزارش منابع انگلیسی، بهای هر بشکه نفت شاخص آمریکا، 'وست تگزاس اینترمیدییت '( دبلیوتی آی ) نیز روز دوشنبه با ۲.۳درصد کاهش، به ۴۴.۸۸ دلار رسید.
گفته می شود، افزایش شدید تولید نفت خام اعضای اوپک در ماه گذشته میلادی از جمله علل کاهش در حدود 3 درصدی بهای نفت خام در بازار های جهانی بوده است.
براساس گزارش های منتشر شده تولید نفت اوپک در ماه آوریل ۳۲.۶۴ میلیون بشکه در روز بوده است.
قیمت نفت خام برنت در بازارهای جهانی از ژوئن 2014 میلادی که هر بشکه آن در حدود 115 دلار بود، تاکنون به دلیل کاهش تقاضا، مازاد تولید نفت و بروز نوسان در اقتصادهای نوظهور نزدیک به 70 درصد کاهش داشته است.
هر چند از ماه ژوئن گذشته که بهای هر بشکه نفت خام برنت با رسیدن به سطح ۲۷.۱۰ دلار، به پایین ترین حد در طی ۲۰ سال گذشته رسیده بود تاکنون رشد قابل ملاحظه ای کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.