به گزارش ایرنا از روابط عمومی بانک مرکزی، این نخستین حضور یک بانک کره‌ای در ایران است که در طول روابط بین دو کشور در ایران آغاز به کار می کند؛ این بانک بعد از برجام درخواست خود را به بانک مرکزی ایران ارائه کرد و پس از موافقت‌، از امروز آغاز به کار کرد.

معاون ارزی بانک مرکزی در این مراسم، ضمن ابراز خرسندی از گسترش همکاری‌های دو کشور، گفت: ایران و کره‌جنوبی دارای سابقه تاریخی زیادی هستند و به لحاظ فرهنگی نیز مشابهت‌های زیادی دارند.

غلامعلی کامیاب با اشاره به همکاری بانک‌های کره‌ای با ایران در دوران تحریم، گفت: اکنون که تحریم‌ها برداشته شده است، بطور قطع باید قدم‌های بلندتری برای توسعه همکاری‌ها برداریم.

معاون ارزی بانک مرکزی، آغاز به کار دفتر نمایندگی این بانک کره ای را مقدمه‌ای برای افتتاح شعبه در ایران دانست و گفت: ایجاد دفتر نمایندگی می‌تواند برای رسیدن به هدف گسترش همکاری بانکی بین دو کشور کمک شایانی کند و به طور قطع به تشویق «ووری بانک» برای تاسیس شعبه در تهران منجر می‌شود.

وی با تاکید بر حمایت بانک ‌مرکزی ایران درخصوص گسترش همکاری‌های بانکی ایران و کره‌جنوبی، افزود: گسترش همکاری‌های بین دو کشور برای منویات مقام های عالی ایران و کره جنوبی است زیرا عزم جدی برای افزایش حجم تجارت بین دو کشور وجود دارد؛ به همین منظور باید زمینه گسترش فعالیت‌های بانکی فراهم شود.

به گزارش ایرنا، امروز (دوشنبه) در حضور رئیسان جمهوری دو کشور در مجموعه تاریخی - فرهنگی سعدآباد تهران، مسئولان ذیربط دو طرف، ۱۹ سند همکاری امضا کردند؛ همچنین قرار است اسناد متعدد دیگری بین بخش خصوصی دو کشور امضا شود.

ارزش مبادلات غیرنفتی ایران و کره جنوبی در سال ۲۰۱۳ چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار بوده که از این رقم بیش از ۳۰۰ میلیون دلار صادرات ایران به کره جنوبی و سه میلیارد و ۸۰۰ میلیو ن دلار واردات از کره بوده است.

همچنین بر پایه آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، در سال ۲۰۱۵ حجم کل مبادلات تجاری دو کشور پس از کاهش به سبب تحریم ها، به چهار میلیارد و ۲۸۵ میلیون دلار رسید که حجم واردات ایران از کره جنوبی چهار میلیارد و ۳۵ میلیون دلار و صادرات به آن کشور ۲۵۰ میلیون دلار بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.