به گزارش خبرگزاری ایسنا، در این دیدار حسین امیر عبداللهیان اظهار کرد: در ارتباط با مسائل منطقه، برخی از بازیگران از ابتدا به دنبال رویکرد نظامی بودند و در این راستا برای رسیدن به اهداف خود از تروریست ها حمایت کردند اما جمهوری اسلامی ایران از ابتدا بر راه حل سیاسی تاکید داشت و به طور همزمان از روند اصلاحات سیاسی در سوریه و ارسال کمک های انساندوستانه نیز حمایت کرد.

وی با ابراز نگرانی از نقض آتش بس در سوریه توسط گروه های مسلح، بر ضرورت درک درست جامعه بین الملل پیرامون تعریف گروه های تروریستی در سوریه تاکید و خاطرنشان کرد: علی رغم توافقات صورت گرفته در ژنو در خصوص آتش بس در سوریه، متاسفانه برخی گروه های مسلح با اتخاذ رویکرد خصمانه در اقدامی هماهنگ و منسجم و برنامه ریزی شده با داعش و القاعده این آتش بس را نقض کردند.

در ادامه این دیدار کریستین ماسه دبیرکل وزارت خارجه فرانسه نیز با اشاره به ضرورت از سرگیری مذاکرات صلح سوریه اظهار کرد: تهران و پاریس نقاط مشترکی در خصوص راه حل بحران سوریه دارند. مبارزه با تروریسم و حمایت از روند دموکراسی در سوریه و اینکه آینده سوریه باید به دست مردم آن کشور رقم بخورد از نقاط مشترک دیدگاه دو کشور در خصوص سوریه است.

دبیرکل وزارت خارجه فرانسه با تروریستی خواندن داعش و النصره اظهار کرد: فرانسه نیز از این گروه ها آسیب دیده و ما هیچگونه تردیدی در تروریستی بودن این گروه ها نداریم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.