به گزارش خبرآنلاین، سید کامل تقوی نژاد در نشست خبری امروز اعلام کرد: جرایم مودیانی خوش حساب بخشیده خواهد شد.

وی اعلام کرد:مودیانی که مشمول جریمه شذه اند، در صورتی که تا پایان شهریور اصل مالیات تعلق گرفته را پرداخت کنند جرایم آنها بخشیده می شود.

تقوی نژاد ضمن تاکید بر تصمیم جدی این سازمان مبنی بر مبارزه با فساد در بخش مالیات اظهار کرد: اولویت این سازمان ترویج اخلاق حرفه ای در ماموران سازمان مالیات بوده و با بازرسی هایی که انجام می شود ممیزین و ماموران مالیات به طور کامل تحت نظارت هستند.

وی تاکید کرد : ریشه ارتشا در سازمان امور مالیاتی خشکانده خواهد شد و به زودی رابطه سالم و درست بین مودیان و ماموران مالیات برقرار خواهدشد.

8 ابرپروژه در راه است
تقوی نژاد همچنین از اجرای طرح جامع مالیاتی در بهمن ماه سال جاری خبر داد و گفت: وزیر اقتصاد و امور دارایی ۸ ابرپروژه را از ابتدای فعالیت خود پیگیری می کنند که مهمترین، جامع ترین و موثرترین آنها طرح جامع مالیاتی است.

به گفته وی صندوق های مکانیزه فروش و طرح جامع مالیاتی جهت شفاف سازی و تحقق درآمدهای مالیاتی از اصلی ترین برنامه های سازمان امور مالیاتی در سال جاری است.
وی به ارایه اطلاعاتی در خصوص درآمدهای مالیاتی سال گذشته کرد و گفت: کل مالیات اخذ شده در سال ۹۴ شامل مالیاتهای مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده ۶۶۷ هزار میلیارد ریال است که حدود ۹۰ درصد از درآمدهای پیش بینی شده در بودجه سال ۹۴ محقق شده و نسبت به سال ۹۳ ۱۶درصد افزایش داشت.

وی ادامه داد: از رقم کل مالیاتهای دریافت شده در سال گذشته ۴۲۱ هزار میلیارد ریال در بخش مالیاتهای مستقیم بود که ۹۶ درصد تحقق درآمد پیش بینی شده و همچنین ۱۳ درصد رشد نسبت به سال ۹۳ داشت. در بخش مالیات بر ارزش افزوده نیز ۲۴۶ هزار ریال مالیات اخذ شد که ۸۰ درصد از درآمد پیش بینی شده در بودجه ۹۴ بود و حدود 13.5 درصد افزایش نسبت به سال ۹۳ داشت.

سرکشی به حساب های بانکی
تقوی نژاد همچنین درباره سرکشی به حساب‌های بانکی مردم گفت: شفاف می‌گویم که سازمان مالیاتی چنین برنامه ای ندارد. البته این حق ما است، زیرا ما سازمانی حاکمیتی هستیم و قانون اجازه چنین کاری را به ما داده، این در حالی است که اگر سازمان مالیاتی به صورت شفاف نسبت به حساب‌ها و دارایی افراد برای اخذ مالیات توجه نکند، باید مورد سئوال قرار گیرد.

حسابهای بانکی فعلا شامل اخذ مالیات نمی شوند

وی ادامه داد: اخذ مالیات از حسابهای بانکی برنامه ای در دست مطالعه است و ما هیچ برنامه ای در خصوص اخذ مالیات از حساب های بانکی مصوب نکرده ایم.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه اطلاعات دارایی‌های افراد باید در سازمان مالیاتی تجمیع شود، یادآورشد: ما امانت دارمردم هستیم و اگر قرار باشد روزی اطلاعات حساب‌ها به سازمان امور مالیاتی منتقل شود، فقط برای تشویق مالیات خواهد بود و برای انجام این امر مجاز به استفاده از این اطلاعات هستیم و اگر غیر از این باشد، ما مجرم خواهیم بود.

بخشنامه جدید برای موارد مشکوک

رییس سازمان امور مالیاتی در ادامه این نشست از صدور بخشنامه جدید به دستگاه های ذی‌ربط خبر داد و گفت: براساس این بخشنامه، اگر این دستگاه‌ها در بررسی‌های خود به حساب‌های مشکوکی برخوردند، به سازمان مالیاتی اعلام کنند.

وی ادامه داد: ما نیز در ادارات کل گروه‌هایی را مامور کردیم که این حساب‌ها را کنترل کنند و ابتدا حساب‌ها با پرونده‌ها تطبیق داده می شود و اگر میزان گردش مالی این افراد با پرونده های مالیاتی‌شان مغایرت داشته باشد، این افراد را فرا می‌خوانیم، البته ممکن است که آنها مودی مالیاتی نباشند و فرار مالیاتی داشته باشند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور تصریح کرد: برای نمونه سال گذشته فقط در یک مورد ۶۳۰ میلیارد تومان سازمان یک حساب مشکوکی را کشف و از آن مالیات اخذ کرد و این بررسی ها برای جلوگیری از فرار مالیاتی افرادی است که درآمدهای بالایی دارند اما مالیات نمی‌پردازند.

تقوی‌نژاد با بیان اینکه در این زمینه سازمان مالیاتی اختیاراتی برای رسیدگی به اسناد و مدارک این گونه افراد وجود دارد،گفت:دستگاه‌ها مکلفند که اطلاعات لازم را در اختیار ما قرار دهند. برای برخورد با متواریان مالیاتی نیز اختیاراتی به ما داده شده است که با همکاری قوه قضائیه با آنها برخوردهای لازم صورت گیرد.

مشروح سخنان رئیس کل سازمان امور مالیاتی متعاقبا منتشر می شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.