به گزارش خبرنگار مهر، مهدی کوچک‌زاده، نماینده مردم تهران در جلسه علنی امروز مجلس و در نطق میان دستور، اظهار داشت: به عنوان یکی از کسانی که با شیوه تنظیم و اجرای برجام مخالفت کرده ام و از سوی رئیس جمهور محترم متهم شده‌ام که نان ما در تحریم بوده است، نکاتی را عرض می کنم.

وی افزود: در پایان ۱۲ سال نمایندگی از همه همکاران و کارکنان مجلس و به ویژه کارکنان نجیب و خدوم نقلیه و پاسداران مجلس و نیز از خانواده ام تشکر می کنم.

کوچک‌زاده ضمن تشکر از کسانی که زمینه خدمت وی را در ۱۲ سال دوره نمایندگی فراهم کرده اند، ادامه داد: اگر ثوابی داشته است، متعلق به همه آنان است و اگر عقابی هم داشته باشد همه آن مربوط به خودم است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از آنجا که اعتقاد دارم یکی از لوازم خدمتگزاری به مردم و جلب اعتماد آنان به عنوان یکی از دو رکن جمهوری اسلامی، همراهی با آنان در سختی ها و کمبودها و پرهیز از بهره مندی های به ظاهر قانونی، اما به شدت غیرمنصفانه است، لازم می د انم به عرض مردم شریف ایران برسانم که اینجانب در طی ۱۲ سال نمایندگی تلاش کرده‌ام غیر از حقوق ثابت دریافتی از دانشگاه، از امکان دیگری برای اداره زندگی خود استفاده نکنم و هیچ فعالیت اقتصادی نداشته باشم.

وی تصریح کرد: از این رو، با توجه به اینکه در این ۱۲ سال تدریس در دانشگاه را رها نکرده ام، مبلغی در حدود ۹۰ میلیون تومان حق‌التدریس حاصله را همراه با حدود ۱۲۰ میلیون تومان منابع حاصل از حق مأموریت که به تعداد انگشتان دست مأموریت خارجی نرفته ام، جمعا معادل ۲۱۰ میلیون تومان از همان زمان وصول در دو صندوق قرض‌الحسنه، یکی در دانشگاه تربیت مدرس و دیگری در بنیاد خدمات اسلامی در بیرون از دانشگاه برای پرداخت مردم قرار داده ام.

کوچک زاده خاطرنشان کرد: اداره‌کنندگان این وجوه کتبا و شفاها می دانند که در غیاب این حقیر، اداره این وجوه با ولی امر خواهد بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس صورت حساب رسمی و دقیق حسابداری مجلس، کل مبالغ تحت عنوان هزینه های نمایندگی مانند حق همراه، راننده، دفتر، مسکن، محافظ و امثال آن در طی این ۱۲ سال به اندکی بیش از یک‌میلیارد تومان بالغ شده است که همه ساله ضمن پرداخت خمس آنها به مرجع و مولایم، در حد توانایی شناسایی ایثارگران و خدمتگزاران انقلاب اسلامی، آن را به صورت قرض الحسنه در اختیار آنها قرار دهم و همه مدارک آن نیز موجود است که هیچ استفاده شخصی از آن نکرده ام.

وی گفت: هم اکنون از این تریبون اعلام می کنم که چنانچه متولیان امر مقاومت اسلامی و مدافعان غیور حرم در کشور و سرداران عزیز سپاه اسلام صلاح بدانند و این حقیر و این مبلغ ناچیز را لایق بدانند، مایلم تمام و کمال در اختیارشان بگذارم تا صرف مقاومت اسلامی و بازماندگان شهدای حرم کنم، شاید خداوند متعال این حقیر را هم لایق جهاد با مال دانسته و آن را مقدمه جهاد با جان در عرصه مقاومت اسلامی قرار دهد.

کوچک زاده اظهار داشت: با این حال آنچه در این ۱۲ سال نمایندگی در این دنیا نصیبم شد، فحش و تهمت و ناسزا از سوی هتاکانی بود که در پوشش هواداری از مدعیان «ادب مرد به ز دولت اوست» و «زنده باد مخالف من» روانه من شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای روحانی، طبق خواسته خودتان مجلسی شکل گرفت که به فرمایش سرلیست اصلاح گران جناب آقای دکتر عارف، بنا نیست از دولت سوال استیضاح کند؛ البته اینکه آقای عارف چقدر بتواند این خواسته اش را پیاده کند معلوم نیست چون شخصیت مجلس مستقل است؛ اما ایشان چنین وعده ای داده و سرلیست اصلاح طلبان قم آقای لاریجانی هم با عملکرد خود در دوره فعلی ریاست اثبات کرده است که اگر دولت صریح قانون را هم نادیده بگیرد، مدارا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: برای مردم خیلی فرقی ندارد که سرلیست اصلاح‌طلبان قم بر کرسی ریاست مجلس بنشیند یا سرلیست اصلاح‌طلبان تهران؛ بنابراین به شما آقای روحانی توصیه می کنم که بعد از ۳ سال از بدگویی، تهمت و فحاشی به این و آن، دست بردارید و نمی گویم در این ۱۰۰ روز که در این ۴۰۰ روز باقی‌مانده فکری به حال مشکلات مردم بکنید و یقین بدانید که خواست مردم آزادی افسارگسیخته و فحشا و هتک و بی‌حرمتی خودشان نیست.

کوچک زاده خاطرنشان کرد: آقای هاشمی رفسنجانی با ارزیابی مطلوب شرایط کشور گفته است که حالا دیگر می توانم راحت بمیرم؛ من عرض می کنم خدا نکند و ان‌شاءالله خدا به شما و همه خادمان ملت عمر ۱۲۰ ساله بدهد و همه توفیق داشته باشیم به نحوی عمر را سپری کنیم که مرگ برایمان اول راحتی باشد و با دلی آرام و قلبی مطمئن و روحی شاد و ضمیری امیدوار به فضل خدا، به سوی جایگاه ابدی سفر کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.