به گزارش اقتصادنیوز، در پایان معاملات امروز بازار سهام (سه‌شنبه)، شاخص ۲۴۰ واحد افت کرد و در ارتفاع ۷۸ هزار و ۴۴ واحدی قرار گرفت. در جریان معاملات امروز، نمادهای«شبندر، شپنا، فارس،‌ رمپنا و شپدیس» بیشترین تاثیر منفی را بر این شاخص گذاشتند. در این راستا، احسان حاجی پیرامون شرایط بازار به اقتصادنیوز گفت: بعد از سقفی که در چند هفته برای بازار به وجود آمد، و به دنبال آن ریزش آنچنانی که داشت؛ بازار به حالت کما رفته است. به این معنی که نه اعتقاد دارد که نقدینگی‌های جدیدی به آن وارد شده و نه اعتقادی به افزایش‌های هیجانی دارد چراکه با وجود رشد قیمتی در بعضی سهم‌ها، خیلی‌ها مایلند تا شناسایی سود صورت بگیرد. از طرفی هم، آنچنان فروشنده‌ای در بازار وجود ندارد که این مساله افت‌های هیجانی را ایجاد کند.


این کارشناس بازار سهام معتقد است: به نظر می‌رسد طی این دو سه‌هفته آینده، شاید هم تا خردادماه بازار به همین‌ صورت کج‌دار و مریز رفتار کند و یک روز مثبت و یک روز منفی باشد. شاید یک مقدار فشار فروش بیشتری در آن دیده شود.

او ادامه داد: البته شرایط برای رشد شاخص وجود دارد و قرار نیست که همه سهم‌ها، صف فروش باشند. زمانیکه بازار مخصوصا شاخص حالت تردید را پیدا می‌کند، بازار بر بعضی تک‌سهم‌ها توجه می‌کند و به این صورت نیست که یک صنعت مثبت شود، یک صنعت منفی؛ بلکه تک‌سهم‌ها مثبت می‌شوند، بعضی تک‌سهم‌ها منفی می‌شوند به همین دلیل به نظر می‌رسد تا خردادماه بازار به همین روال پیش رود و خبر خاصی در آن صورت نگرفته و نمی‌شود بر صنعت خاصی اظهار نظر کرد.

او گفت: بازار امروز و فردا بازار نوسان‌گیرهاست به این معنی که بعضی تک‌سهم‌ها که شرایط خوبی داشته باشند، با ورود نقدینگی اندک، رشد می‌کنند که این نقدینگی خارج می‌شود و به سهم ‌دیگری وارد می‌شود. پس این مساله خیلی در حد یک روز ویک هفته تحلیل‌پذیر نیست و در یک روز، دوروز نمی‌توان به این سهم‌ها اعتماد کرد.

این کارشناس بازار سهام گفت: اما آنطور که به نظر می‌رسد این روزها شرایط مهیا می‌شود تا کم‌کم بعضی حقوقی‌ها و حقیقی بتوانند به صورت پله‌ای در این بازار خرید کنند. به طور کلی این روزها بازار در حال کسب انرژی برای روزهای آینده است تا بتواند رشد مجددی داشته باشد.

امروز در معاملات بورس تهران چه گذشت؟

امروز در معاملات بورس تهران چه گذشت؟

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.