به گزارش خبرنگار مهر، تفاهمنامه برقی بین شرکت‌های توانیر و کپکو کره جنوبی ظهر امروز به ارزش تقریبی ۱۰ میلیارد دلار به منظور اجرای طرح‌های کاهش تلفات برق، افزایش راندمان، احداث نیروگاه‌های جدید و هوشمندسازی شبکه برق امضا شد.

بر اساس این تفاهمنامه مشترک، قرار است با استفاده از خط اعتباری فاینانس چین نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار پروژه جدید در صنایع برق و انرژی ایران طراحی، ساخت، نصب و راه‌اندازی شود.

همچنین یکی از محورهای دیگر این تفاهمنامه مشترک بین ایران و کره جنوبی، ساخت خطوط انتقال ۷۰۵ کیلو ولت در ایران است، ضمن آنکه قرار است با استفاده از تکنولوژی‌های نوین کره جنوبی، با نصب و راه‌اندازی نسل جدید کنتورهای هوشمند برق، میزان تلفات در سطح شبکه توزیع و فوق توزیع برق کشور به حداقل کاهش یابد.

هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در مراسم امضای تفاهمنامه مشترک برقی بین شرکت‌های توانیر ایران و کپکو کره جنوبی با اشاره به سفر رئیس‌جمهور کره جنوبی به تهران، گفت: فصل نوینی از همکاری‌های مشترک ایران و کره جنوبی در صنایع برق و انرژی در حال شکل‌گیری است.

وی با اشاره به ضرورت انتقال دانش فنی، تکنولوژی و جذب سرمایه به منظور توسعه صنعت برق ایران در دوران پساتحریم، تصریح کرد: کره جنوبی می‌تواند یک شریک مطمئن برای صنعت برق ایران در دوران پساتحریم باشد و مذاکرات با شرکت‌های کره‌ای به منظور انتقال دانش و تکنولوژی، سرمایه‌گذاری و آموزش کارکنان و متخصصان صنعت برق آغاز شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.