به گزارش خبرنگار مهر، محمد حاجی آقاجانی ظهر سه شنبه در حاشیه افتتاح بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهرستان چادگان ضمن تبریک به مردم چادگان با اشاره به اینکه تا مهر و آبان سال جاری نیروهای تخصصی این بیمارستان جذب و تجهیزات این بیمارستان کامل خواهد شد، اظهار داشت: در سه دهه اخیر سالانه حدود یک هزار و ۶۰۰ تخت بیمارستانی در کشور به شبکه درمان اضافه شده اما طی عمر چهار ساله دولت یازدهم قرار است ۲۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور به بهره برداری برسد.

وی به برنامه های وزارت بهداشت در راستای افزایش خدمات درمان در کشور هم اشاره کرد و گفت: طرح ارتقا کیفیت هتلینگ در۵۷۰ بیمارستان از دو سال پیش شروع و تاکنون بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع از فضاهای این بیمارستان ها بازسازی شده است.

معاون درمان وزارت بهداشت از اضافه شدن حدود ۲۷ هزار قلم تجهیزات پزشکی به لوازم پزشکی این بیمارستان ها خبر داد و افزود: ۱۰ هزار نفر از پزشکان متخصص و فوق تخصص هم در این بیمارستان ها از این به بعد تمام وقت فعالیت خواهند کرد.

وی با اشاره به اجرای طرح رتبه بندی بیمارستاها در سال ۹۵ اظهار داشت: الکترونیکی شدن خدمات درمانی از دیگر برنامه های دولت در حوزه بهداشت و درمان خواهد بود.

حاجی آقاجانی گفت: در سال جاری تمام ۵۷۰ بیمارستان وزارت بهداشت در کشور به سامانه تبادل الکترونیکی اطلاعات پزشکی یا همان سامانه سپاس (HIS) مجهز شدند و اسناد الکترونیک در بیمارستان ها موجود هستند اما مشکل تبادل اطلاعات بین بیمارستاها و سازمان های بیمه گر وجود دارد که بعد از رفع این مشکل، با الکترونیک شدن خدمات وزارت بهداشت، کیفیت خدمات درمانی هم افزایش خواهد یافت.

وی به قیمت غیر واقعی تعرفه‌ها اشاره و تصریح کرد: مهمترین عاملی که در چند سال اخیر موجب عدم توسعه یافتگی خدمات درمانی وزارت بهداشت است قیمت های غیر واقعی است، یعنی قیمت های غیر واقعی پاشنه آشیل و مهمترین مانع توسعه است که فاصله بین تعرفه و قیمت تمام شده مشکل بزرگی در این رابطه است.

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: این وضعیت نشان می دهد حوزه خدمات درمانی در کشور هنوز اقتصادی نیست و به همین دلیل سرمایه گذاری در این حوزه محدود شده و نتیجه تمام این مشکلات این است که وزارت بهداشت هنوز ۱۰۰ هزار تخت بیمارستانی در سطح کشور کم دارد.

وی درباره کاهش تعهدات سازمان های بیمه گر هم تاکید کرد: تمام بیمارستان ها و مراکز درمانی وزارت بهداشت به سازمان های بیمه گر خصوصا سازمان های بیمه گر پایه وابسته هستند و درحال حاضر وزارت بهداشت برای وصول مطالبات از سازمان های بیمه به مشکل جدی برخورده است به طوریکه سال گذشته از مجموع ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اسناد ارسال شده برای سازمان های بیمه گر متاسفانه فقط ۴۱ درصد وصول شده است.

حاجی آقاجانی تصریح کرد: عدم وصول ۵۱ درصدی این اسناد وزارت بهداشت را با کمبود و کاهش شدید خدمات رسانی مواجه کرده که مجلس و دولت باید در تصمیماتی که برای تامین مالی بیمه ها می گیرند، این موضوع را لحاظ کنند.

به گزارش مهر، بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهرستان چادگان در ۳۲ هزار متر مربع مساحت و سه هزار و ۲۰۰ متر مربع زیربنا آماده خدمات رسانی به ۳۵ هزار نفر جمعیت مردم شهرستان چادگان است، که این بیمارستان با هزینه ۱۵۰ میلیارد ریال ساخته شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.