به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمود حجتی ظهر امروز در آغاز عملیات اجرایی بزرگترین مجتمع گاوداری شیری صنعتی ۵ هزار راسی بخش خصوصی در پارس‌آباد اظهار داشت: رایزنی‌های اساسی بین مسئولان ایران و روسیه انجام شده است و روابط اقتصادی این دو کشور روز به‌روز مستحکم می‌شود و این امر دستاوردهای بسیار خوبی در زمینه‌های اقتصادی و صادرات برای ما خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه کشور ایران به ویژه استان اردبیل ظرفیت‌های بسیار بزرگی برای صادرات محصولات کشاورزی به کشور روسیه دارد، افزود: در این زمینه صادرات محصولات کشاورزی به کشور روسیه افزایش یافته و انتظار می‌رود در آینده نیز شاهد افزایش این صادرات باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: بعد از فعالیت دولت یازدهم اقدامات بسیار اساسی در حوزه روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای همجوار از جمله روسیه و کشورهای اروپایی انجام شده است و حوزه کشاورزی ایران زمینه بسیار مناسبی برای پیشرفت و توسعه است که انتظار داریم با رایزنی‌های انجام شده در توسعه بخش کشاورزی ایران افزوده شود.

حجتی از سرمایه‌گذاری‌های بسیار سنگین در بخش کشاورزی ایران خبر داد و تصریح کرد: هم‌اکنون در حوزه آب و خاک نیز سرمایه‌گذاری‌های کلانی انجام شده که نیاز است در این زمینه از بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران فعال در این حوزه کمال تشکر و قدردانی را داشته باشیم.

وی اظهار کرد: احداث بزرگترین مجتمع گاوداری شیری صنعتی منطقه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی توسط یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاران ایران امروز آغاز شد و انتظار داریم با ایجاد این سرمایه‌گذاری شاهد تحول عظیمی در دشت زرخیز پارس‌آباد، مغان و بیله‌سوار باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله‌سوار ظرفیت‌های بسیار بالایی در کشاورزی، آب و خاک و دامداری دارند و باید از این ظرفیت‌ها با استفاده از سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی و مدیریت توانمند در راستای توسعه استان استفاده شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.