به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی امروز (سه‌شنبه، ۱۴ اردیبهشت‌ماه) در دیدار با رمضان عبدالله دبیرکل جبهه حماس اظهار داشت: اکنون یک بهم ریختگی سیاسی در کل منطقه حاکم است و در این میان برخی از کشورها رفتارهای دوگانه‌ای دارند و در ظاهر رفتار کمک کننده به فلسطین دارند اما بیشتر به دنبال کسب پرستیژ از این طریق هستند.

وی افزود: انتفاضه مجال مهمی برای فلسطین است و باید تلاش کنید تا این جریان زنده بماند و ان‌شاء‌الله خداوند در مسیر این انتفاضه تا بدست آوردن پیروزی به شما کمک خواهد کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان عنوان کرد: مجاهدت‌های ملت فلسطین با یاری خداوند به زودی به ثمر خواهد نشست.

همچنین در این دیدار رمضان عبدالله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: حزب الله و ملت فلسطین همیشه سپاسگزار حمایت‌ها و مواضع خوب جمهوری اسلامی ایران از آنان و جنبش انتفاضه است.

وی در ادامه اظهار داشت: ایران همیشه حامی مردم فلسطین بوده است و نشانه آن حمایت‌هایی است که از خانواده شهدای فلسطین دارید، جناب‌عالی از حامیان جدی مردم فلسطین هستید و در مسئولیت‌های گوناگون یاور ما بوده‌اید. ما وارد جنگ سرنوشت سازی شده‌ایم و امیدواریم که هرچه سریع‌تر پیروزی نصیب ما گردد.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به شکل‌گیری انتفاضه جدید در فلسطین گفت: جنس این انتفاضه با انتفاضه‌های قبل متفاوت است و این انتفاضه نشان خواهد داد که این ملت با عزم و اراده قوی می‌خواهند پرچم کشورشان را از نسلی به نسل دیگر انتقال دهند.

وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی از نام انتفاضه نگران و ناراحت می‌شود زیرا آن‌ها مخالف راهی هستند که به سوی مقاومت باشد، آن‌ها به دنبال این هستند که بدون هیچ مقاومتی تسلیم خواسته‌های آنان شویم.

رمضان عبدالله تاکید کرد: انتفاضه برای فلسطین تنها راه برای خروج از تنگنا و رهایی ملت فلسطین است.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به اهمیت مسجد الاقصی تصریح کرد: مردم فلسطین بر روی یکسری مسایل حساسیت‌های خاصی دارند و مسجد الاقصی از جمله این موارد است زیرا الگوی جهان اسلام است و اگر اتفاقی در آنجا رخ دهد همه دست به دست هم می‌دهند تا از قدس حمایت کنند.

وی اظهار داشت: جوانان فلسطین بطور خودجوش با اسراییل مبارزه می‌کنند و آن‌هایی هم که مستقیم در جنگ حضور ندارند با خانواده‌های آنان همدردی کرده و بدان‌ها کمک می‌نمایند.

رمضان عبدالله خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی بخوبی می‌داند که جنگ با حزب الله لبنان کار آسانی نیست و برای جنگ با آنان باید هزینه‌های زیادی پرداخت کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.