به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که کاهش ارزش دلار امروز تداوم داشت و در شرایطی که حجم دارایی های بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا به بالاترین رقم در بیش از ۲ سال گذشته رسید، قیمت طلا امروز افزایش یافت.

از هفته گذشته بعد از اینکه موضع گیری محتاطانه فدرال رزرو در قبال افزایش نرخ بهره موجب کاهش ارزش دلار آمریکا شده و سیاست پولی بانک مرکزی ژاپن سبب افزایش ارزش ین گشته، قیمت طلا به شدت افزایش یافته است.


قیمت هر اونس طلا روز دوشنبه تا رقم 1303 دلار و 60 ست افزایش یافت که بالاترین رقم از ژانویه 2015 تاکنون بود؛ اما در پایان معاملات دیروز به دلیل برداشت سودهای صورت گرفته شاهد کاهش بود.


این گزارش حاکی است، امروز قیمت طلا با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۲۹۳ دلار و ۳۰ ست رسید. قیمت ها امروز تا رقم ۱۲۹۶ دلار و ۸۱ سنت بالا رفت.


مارک تو، رئیس بخش تحقیقات گروه مالی وینگ فانگ گفت: «من فکر می کنم ممکن است قیمت طلا در سه ماهه دوم سال به 1300 تا 1400 دلار برسد. سرمایه گذاران در حال دنباله روی از تحرکت ین در برابر دلار و تصمیمات بانک های مرکزی هستند و روند ورود سرمایه به صندوق های سرمایه گذاری در بازار طلا بسیار خوب است.»
ارزش دلار امروز رکورد جدیدی را به عنوان پایین ترین رقم ۱۸ ماه اخیر در برابر ین به ثبت رساند.


کاهش ارزش دلار و تقویت قیمت طلا موجب افزایش قابل توجه ورود سرمایه به صندوق سرمایه گذاری اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا شده است.


حجم دارایی های این صندوق روز دوشنبه با ۲.۵۹ درصد، معادل ۲۰.۸ تن افزایش به ۸۲۴.۹۴ تن رسید که بیشترین افزایش از ۲۲ فوریه تاکنون بود. حجم دارایی های این صندوق در حال حاضر به بالاترین رقم از دسامبر ۲۰۱۳ رسیده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.