به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان روز سه‌شنبه در دیدار "مجیب الرحمن بوییان" سفیر جدید بنگلادش در تهران، اظهار داشت: بنگلادش کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران بوده و دو ملت همواره روابط نزدیک و صمیمانه‌ای با یکدیگر داشته‌اند.

وی با اشاره به همکاری‌ها و دیدگاه‌های نزدیک ایران و بنگلادش در مجامع مختلف بین‌المللی، گفت: امروز در شرایط پس از توافق هسته‌ای و رفع تحریم‌ها بسترهای خوبی برای توسعه همه جانبه مناسبات میان دو کشور وجود دارد که باید به بهترین شکل از این فرصت استفاده کنیم.

رئیس‌جمهور تلاش در راستای تحکیم روابط تهران - داکا و آماده‌سازی زمینه‌های لازم برای توسعه این روابط و همکاری‌ها را ماموریت مهم سفیر جدید بنگلادش در کشورمان توصیف کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا در زمینه‌های گوناگون اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و تجاری، روابط خود را با بنگلادش گسترش دهد.

حجت‌الاسلام روحانی توسعه روابط علمی و دانشگاهی، انتقال تجربیات و خدمات فنی و مهندسی و گسترش روابط دو ملت و توسعه گردشگری را از جمله زمینه‌های ارتقاء سطح همکاری‌های تهران - داکا برشمرد و اظهار امیدواری کرد تا در آینده شاهد اقدامات و برنامه‌ریزی‌های مناسب در راستای توسعه بیش از پیش روابط دو کشور باشیم.

"مجیب الرحمن بوییان" سفیر جدید بنگلادش نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس‌ جمهور کشورمان، با اشاره به روابط خوب و برادرانه دو ملت و تعاملات دو کشور در زمینه‌های سیاسی و بین‌المللی خواستار توسعه همه جانبه روابط و همکاری‌های بنگلادش با ایران در بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری و زیرساختی شد.

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌‌جمهور روز سه‌شنبه سفیر جدید اوکراین در تهران را به حضور پذیرفت.

حجت‌الاسلام روحانی در دیدار «سرگئی بوردیلیاک» با اشاره به روابط صمیمی و توام با احترام متقابل میان ایران و اوکراین، گفت: جمهوری اسلامی ایران از گسترش روابط دو کشور در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، استقبال می‌کند.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌ها و فرصت‌های ایران و اوکراین برای توسعه همه‌جانبه روابط و مناسبات دو کشور، گفت: در شرایط جدید پس از توافق هسته‌ای و رفع تحریم‌ها علیه ملت ایران، فضا و فرصت مناسبی برای توسعه همکاری‌ها و مناسبات میان تهران کیِف به وجود آمده که باید از آن برای ارتقاء سطح روابط دو کشور استفاده کنیم.

«سرگئی بوردیلیاک» سفیر جدید اوکراین نیز در این دیدار با تقدیم استوارنامه خود به رئیس‌‌جمهور کشورمان، چشم‌انداز روابط و همکاری دو کشور را مثبت ارزیابی و خواستار توسعه مناسبات همه‌جانبه میان ایران و اوکراین در بخش‌های مختلف شد.

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور روز سه‌شنبه در دیدار «محمد سعد اورو ساما» سفیر جدید آکردیته توگو در تهران، گفت: گسترش روابط و همکاری‌ها با کشورهای آفریقایی از سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران اهمیت خاص و ویژه‌ای برای روابط دوستانه با کشور آفریقایی توگو قائل است،‌ اظهار امیدورای کرد در آینده شاهد توسعه همکاری‌ها و ارتقاء سطح مناسبات همه‌جانبه تهران- لومه باشیم.

رئیس‌‌جمهور با تأکید بر همکاری ایران و توگو در زمینه حل و فصل مسائل و موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد روابط و مناسبات خود با توگو را در بخش‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و سایر بخش‌های مورد علاقه دو کشور گسترش دهد.

«محمد سعد اورو ساما» سفیر جدید آکردیته توگو نیز ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس‌‌جمهور به علاقمندی و احترام دولت و ملت کشورش به ملت و دولت ایران اشاره و از جانب رئیس‌‌جمهور توگو از تلاش و نقش‌آفرینی جمهوری اسلامی ایران در برقراری صلح و ثبات در منطقه و مبارزه با تروریسم تقدیر کرد.

وی خواستار گسترش روابط و همکاری‌های همه‌جانبه ایران و توگو و رایزنی دو کشور در زمینه مسائل گوناگون منطقه‌ای و بین‌المللی شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.