به گزارش خبرآنلاین ، وزیر کشور پاکستان در واکنش تند به اظهارات مداخله جویانه 'دونالد ترامپ' نامزد ریاست جمهوری آمریکا درخصوص فردی که به اتهام جاسوسی برای سازمان سیا در زندان های پاکستان است، گفت: آمریکایی ها باید بیاموزند که پاکستان مستعمره آنها نیست.

به گزارش رسانه های پاکستان، 'چودری نثار علی خان' شب گذشته در اظهاراتی اعلام کرد که دونالد ترامپ حق اظهار نظر درباره 'شکیل آفریدی' و تعیین تکلیف برای پاکستان درخصوص این فرد مجرم را ندارد و فقط دستگاه قضایی پاکستان در این باره تصمیم می گیرد.

دکتر شکیل آفریدی یک پزشک پاکستانی است که به جرم جاسوسی برای سازمان سیا در عملیات جستجوی اسامه بن لادن رهبر سابق سازمان تروریستی القاعده، پس از ماجرای کشته شدن بن لادن دستگیر شد.
وی تاکید کرد که دونالد ترامپ و امثال او باید یاد بگیرند که با یک کشور مستقل با احترام سخن بگوید.
چودری نثار علی خان همچنین گفت که دونالد ترامپ از هزینه هایی که مردم و دولت پاکستان در سال ها حمایت از آمریکا پرداخته اند، خبر ندارد.
دونالد ترامپ اخیرا در مصاحبه ای اعلام کرده بود که درصورت پیروزی او در انتخابات آمریکا، شکیل آفریدی را ظرف مدت دو دقیقه آزاد خواهد کرد.
پاکستان درحالی در قضیه شکیل آفریدی، با واکنش تند اعلام می کند که مستعمره آمریکا نیست و از دستورات این کشور پیروی نمی کند که در اجرای برخی مهم ترین قراردادهای اقتصادی خود با کشورهای همسایه، سال ها است به فشارهای سیاسی دولت آمریکا تن داده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.